Har Planeter brug for en Månen til at understøtte liv

Muligheden for liv på andre planeter fascinerer mange mennesker - fra science fiction- forfattere som Isaac Asimov , at verdenskendte forskere, som Carl Sagan ? . Hvad er aftalt , er, at det er meget muligt , såvel som sandsynligt , at livet på andre verdener eksisterer. Månens rolle i en sådan verden kan være meget mindre end forventet, og planetariske liv kan endda eksistere på en planet uden en måne . Månens Role

Selv månen på jorden spiller nogle indviklede roller i forhold til naturen , dets fravær ville ikke forhindre liv fra formning på jorden. Planter holde sig i live baseret på lys fra solen , såvel som vand , hvilket gør dem helt uafhængig af månen. Månens central virkning forårsager ocean tidevand til at bevæge sig ind og ud - som de er trukket af månens tyngdekraft og jordens rotation . Tidevandet har forårsaget mange skabninger til at udvikle sig med tilpasninger, der er afhængige af tidevandet.
Livet på måner

Ikke blot en planet ikke nødvendigvis en måne for livet, men livet kan også udvikle sig på månen selv. Moons hele solsystemet har forskellige sammensætninger , hvoraf nogle er rock -baserede , ligesom jordens måne. Andre - som Saturns måne , Titan - er sammensat af det meste kvælstof ; Men Titan indeholder også flydende søer metan , der kan skjule livet . Søerne menes at forblive flydende , fordi den enorme tyngdekraft Saturn menes at konstant at bøje planeten, forhindrer frysning .

Nødvendigheder for Life

fornødenheder til livet er under konstant forandring , som regel hælder i retning af færre krav. Hvad er kendt er , at hvis isen er til stede på en planet , er det meget sandsynligt, at der findes små bakterier. Dette er en af ​​grundene til astronomer er så interesseret i at udforske Mars, som indeholder iskapper , der kan endda huser vand i underjordiske reservoirer.

Sandsynligheder

sandsynlighederne for of Life
liv udvide med hver opdagelse videnskabsfolk og astronomer gøre . Som teknologi øger astronomer er nu i stand til at opdage planeter kredser omkring sole, som normalt er ekstremt svært at opdage , da de ikke sender lys i den måde sole gør. Den første planet menes at være det rigtige sted for liv at eksistere er Gliese 581g . Denne planet kredser omkring en rød dværg stjerne , der er omkring 20 lysår i afstand.