Anvendelsesområde & Spænding i fysik

Fysik er nok den vigtigste af alle naturvidenskaberne. Det primært beskæftiger sig med studiet af stof og hvordan det bevæger sig . Fysikere bruger deres intuition , fysikkens love og matematiske redskaber til at udvikle modeller, der skildrer flytning af objekter, såsom revolution i jorden omkring solen eller bevægelse af en elektron i et atom . Små- skala Fysik

små fysik beskæftiger sig med atomare og subatomare partikler . Hvordan disse partikler opfører sig i visse situationer er modelleret og studeret i dette område. Omfanget af fysik på dette område er temmelig bred spænder fra studier på atomart niveau til dyb på den grundlæggende partikel -niveau. De grundlæggende partikler, såsom elektroner og kvarker , er dem , der udgør alt stof . Det er værd at nævne, at den makroskopiske eller storstilet adfærd sagen er knyttet til den lille skala adfærd af atomer og subatomare partikler . For eksempel er den elektriske strøm gennem en ledning afhænger af, hvordan elektroner bevæger sig gennem det .

Storskalaforsøg Fysik

storstilede eller makroskopisk fysik beskæftiger sig med bevægelse og adfærd af store organer. Omfanget af fysik på store skalaer spænder områder som astrofysik , mekanik og termodynamik. Studiet af himmellegemer , såsom bevægelse af vores solsystem i forhold til midten af ​​vores galakse , er udført af astrofysikere der bruger fysikkens love og eksperimentelt bevis på at udvikle modeller, der beskriver sådanne bevægelser. Bevægelsen af jordbaserede masse, såsom en svingende baseball bat er forsket inden for mekanik . Mekanikken i stor skala er primært studier gennem de love udtænkt af Newton , mens mekanikken i lille målestok er undersøgt gennem et andet værktøj , kaldet kvantemekanikken. Termodynamik omhandler bevægelse af masse og dens afhængighed af temperaturen.
Elektromagnetisme og Optik

Elektromagnetisme er studiet af udbredelsen af ​​elektromagnetiske bølger , såsom radio bølger gennem stof og rum. Alle trådløse kommunikation udført over elektromagnetiske bølger. Faktisk lys er også en elektromagnetisk bølge, og sin undersøgelse falder i dette område af fysik. Med forståelse af, hvordan disse bølger kan fremstilles , sendes og modtages , har inden for telekommunikation taget store spring i løbet af de sidste par årtier. Feltet af optik beskæftiger sig med studiet af lys emission , spredning og samling. Alle kameralinser er udviklet i henhold til lovgivningen i optik opdaget af optiske fysikere. Hubble teleskopet , der har gjort det muligt for forskerne at se dybt ind i rummet er designet og udviklet med hjælp af disse love.
Spænding i Fysik

Fysik er et uhyre spændende område af undersøgelsen. For eksempel i astrofysikere studere planeter, solsystemet , galakser og deres interaktion med hinanden. I partikel fysikere studere, hvordan subatomare partikler opfører sig i forskellige situationer, og hvordan deres ensemble definerer sagen og dens egenskaber. I halvleder fysik , flytning af elektroner halvledere , og hvordan de kan bruges til at udvikle elektroniske komponenter udforskes . De stråling fysikere bestemme, hvordan stråling bevæger sig gennem stof , og hvordan det kan bruges på en kontrolleret måde til gavn for menneskeheden . Fysikkens love bruges til at beregne vækstrater for rumfærger og satellitter i kredsløb omkring Jorden. Gå dybere , fysik indeholder værktøjer til at studere de grundlæggende spørgsmål , såsom hvordan universet blev til.