Board Game Ideer til Underground Railroad

The Underground Railroad var navnet givet til en række flugtveje og sikre huse , at amerikanske slaver følges for at nå de nordlige stater eller Canada i den første halvdel af det 18. århundrede. Railroad udtryk såsom "station " og " leder " blev brugt til at skjule sande betydninger. En Underground Railroad brætspil bør gøre spillerne føle spændingen af flugtruter hjemsøgt af "slave fangere " , der blev betalt for at slå slaver i. Spillet skal vise , hvor svært det var for at undslippe slaver at opnå mad, husly og sikkerhed , men tillader udholdende spillere til at vinde igennem til frihed. Start

Udgangspunktet for enhver Underground Railroad spillet er slaveri , og målet er frihed. Spillere vælger en strategi for at komme fra udgangspunktet til målstregen , og spillet giver dem flere konkurrerende alternativer , hver med sine egne fordele og ulemper. For eksempel kan en spiller forfalske eller købe sin egen " frie papirer ", som staten er han en fri mand - og dermed får lov til at rejse uhindret. Alternativt kan en anden spiller vælger at stuve væk på et skib eller tog for at få nord hurtigt. Gratis aviser kan være dyrt eller ellers er vanskelige at opnå , og blinde passagerer risiko mangel på mad og luft , samt opdagelse.
Forskud

Medtag flere felter på brættet Dette forskud spillere ned deres ruter . Sådanne pladser kan være mærket "stationer " eller " sikre huse " og giver en ekstra kast med terningerne til at repræsentere yderligere lagre af mad og vand , retninger til den næste sikre hus og nye klæder. Alternative forhånd firkanter repræsenterer en uventet cache af fødevarer , såsom en kornmark eller overhører hemmelige retninger i en anden slave sang , som den i den åndelige " Wade in the Water " - " rejse ned en bæk at kaste hunde fra din duft ".

tilbageslag

Nogle brættet kvadrater skal indeholde tilbageslag. Mulige tilbageslag på Underground Railroad omfatter en pludselig tilstrømning af forfølgere , hvilket nødvendiggør en nat eller to af skjul - eller for vildt formål, en forpasset tur. Andre tilbageslag er ved at miste den måde - mangler et sving eller faktisk tilbagetog et firkantet eller to - . Eller , værst af alt , at blive opdaget af " slave fangere ", som er næsten altid i slutningen af spillet
< br >
vinde og tabe

vinde , i Underground Railroad vilkår , der gør det forbi alle hindringer for den frie i Canada. At miste er at blive fanget og få sendt tilbage til din gamle mester , eller værre, bliver solgt endnu længere sydpå . Selvom en Underground Railroad spil sofaer disse historiske realiteter i form af leg , bør det ikke forsøge at skjule det faktum, at der for nogle slaver , spillet var liv og død : . Nogle tilfangetagne undslupne aldrig fik en chance
< br >

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil