Sådan spiller den japanske Board Game Igo eller Gå

Meget gerne skak, Go er et strategisk brætspil, der involverer meget viden , vision og intuition . Go spilles på et kvadratisk bord, der er markeret med en 19 med 19 gitter af linjer, hvor spillerne placere deres brikker på kryds. Det er et spil for at opnå og vedligeholde område på brættet , enten ved at erobre modstanderens brikker , eller ved omgivende åbne stykker rummet. Oprindelse i Kina over 2500 år siden , spillet er et af enkle regler, der fortsætter med at udfordre nutidens spillere. Instruktioner
1

Vælg sider. En spiller vil spille med de sorte brikker , mens modstanderen vil spille de hvide brikker . Den sorte side altid starter spillet ved at placere en af sine brikker på et skæringspunkt for to linjer på tavlen. Alle bestyrelsesmedlemmer krydsene er gyldige point for at placere et stykke , herunder punkter langs og kanter og på hjørnerne . Spillere vil derefter alternative skiftes til at placere deres brikker på brættet .
2

Fang en modstanders sten ved omkring en brik på alle retvinklede nærmestliggende punkter af det stykke ( diagonale peger på et stykke anses ikke tilstødende) . De åbne tilstødende punkter på brættet for hvert stykke er omtalt som sine " friheder " . Når alle de friheder er af et stykke er besat af modstanderens brikker , bliver brik fanget og bliver tilføjet på modstanderens endelige score. Når en spiller placerer et stykke støder op til sin egen , benævnes stykkerne som en " enhed" . Enheder kombinere friheder hvert stykke. Derfor, hvis man var til at fange en todelt enhed , ville man være nødt til at omgive enheden på sin samlede seks friheder , snarere end standard fire friheder , som et stykke skaber.
3

Capture område på brættet ved at omkranse åbent rum med tilstødende stykker (enheder) . En plads på brættet kan fanges ved at omgive det helt , eller ved at bruge kanten til at placere brikker i en enhed, der vil afsnittet ud et stykke af brættet .
4

Placer dine brikker på brættet , skiftevis vender indtil en spiller beslutter, at han eller hun ikke kan få nogen ekstra territorium eller fange flere stykker fra deres modstander , og passerer . Når begge spillere er gået, er det endelige resultat optalt . Tilføj din endelige score ved at tælle mængden af ​​mellemrum ( vejkryds ), som du har tømre som dit territorium . Dette omfatter plads, der er mellem dine enheder og kanten af ​​brættet . Derefter tilsættes de stykker, du har fanget til den mængde område , du har fået til at beregne din endelige score. Spilleren med den højeste endelige score er vinderen af ​​kampen.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil