Seks terninger Spilleregler

Six Dice er et terningespil kendt af mange andre navne, herunder Titusind , Zilch og Farkle . Det er et simpelt spil, hvor spillerne forsøger at score ved at få visse kombinationer på terningerne . Kombinationer er værd setpunkter og spillerne forsøge at race at være den første spiller til at optjene 10.000 point . Dens regler er meget fleksibel og enkel at forstå . Spil

spillerne kaste alle seks terninger i løbet af deres tur. Beslut om rækkefølgen af ​​spillet ved at rulle en terning . Den person med den højeste roll går først . Spillere kaste terningerne og tælle deres score . Hvis de har ikke- scoring terninger venstre, kan de ruller disse terninger igen. Så længe de holder rullende scoring terninger , kan de holde rullende . Hvis alle seks terninger kan score , kan spillerne så smide alle seks terninger igen. Spillere kan stoppe på ethvert tidspunkt , efter scoring i første gang ( se særlige regler ), og tage deres point . Hvis spillerne smide en rulle , der ikke genererer nye scoringer , mister de deres tur og de ​​optjente point i hånden , og den næste spiller får en chance . Spillet fortsætter indtil nogen scoringer 10.000 point .
Scoring

Scoring i seks terninger kan virke kompliceret, men der er virkelig kun et par specifikke regler. Hver rullede den ene er værd 100 point , mens hver rullede fem er værd 50 år. Tre af dem der er værd at en hurtig 1.000 point . Tre af enhver anden form tager terningværdi og multipla den med 100 . For eksempel vil tre toere lig 200 point . Spillere score 3.000 point for rullende en en , to, tre , fire, fem og seks i en rulle . Tre par score 1.500 point. Alle særlige scoring kombinationer skal kastes i en rulle for at tælle . For eksempel, hvis en spiller kaster to dem , og derefter ruller en anden , han scorer 300 point , ikke 1.000. Ligeledes har en spiller, der kaster to femmere og to dem , og derefter ruller to seksere på næste kast ikke score for to par , men kun for de to femmere , og de to virksomheder.

specielle regler

Der er et par særlige regler spillere kan enten føje til den grundlæggende spil eller ignorere , hvis de ikke føler sig som en ekstra udfordring . For eksempel må spillere, der ikke har scoret endnu ruller mindst 500 point i deres første scoring forsøg . Bagefter kan de score så lidt som 50 per tur. Senere i spillet , kan spillerne kaste scoreless første ruller. Hvis en spiller gør dette tre gange i træk, taber hun 1.000 point . Når fem af de seks terninger scorer nogle spillere bruger den regel, at de har to chancer for at rulle den sjette terning for at score. Scoring med det sjette terning giver mulighed for at rulle alle terningerne igen, samt en 500 point bonus . Denne bonus stiger med 500 hver gang spilleren gentager denne bedrift i enkelt tur. Nogle spillere har en regel, hvor seks terninger af samme type smidt i et enkelt kast tæller som en automatisk vildt sejr.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil