Regler for Game of Clue

Det klassiske spil Clue miner spillere mod hinanden for at finde ud af hvem der dræbte Mr. Boddy , hvor forbrydelsen fandt sted , og hvad våben der blev brugt. I Det Forenede Kongerige blev Clue opfundet i 1944 af Anthony E. Pratt og hed oprindeligt Cluedo . I USA , Parker Brothers købte rettighederne til spil i 1949, og omdøbte det Clue . Selv om der er en bred vifte af tema Clue spil ( såsom Simpsons, Harry Potter og Clue Jr. ) , de regler og indholdet er det samme . Board Set -Up

Navnene på de mistænkte , værelser og våben afhænger af temaet for dit Clue spil. De klassiske mistænkte er Miss Scarlet (rød), Mrs White ( hvid), Mrs Peacock (blå) , professor Plum (lilla), Mr. Green (grøn) og Colonel Mustard (gul) . De klassiske våben er reb , blyrøret , kniv, skruenøgle , lysestage og revolver . I hvert version af Clue , der er 6 mistænkte , 6 våben og 9 værelser ; hver mistænkte har en udpeget udgangspunkt og våben tokens er spredt blandt værelserne.

Hver mistænkte , våben og værelse har også et separat kort . Opdel kortspil i 3 grupper : våben, mistænkte og værelser . Shuffle hver gruppe , placere dem med forsiden nedad på bordet og anbring forsigtigt det øverste kort (så ingen ser dem ) for hver bunke i "fortroligt" eller " sagen " kuvert . Kombiner de resterende kort i et dæk , shuffle og distribuere blandt spillerne. Hver spiller får en detektiv notesbog ark , vælger en mistænkt token og placerer den på det relevante start- plads. Spillere kan afkrydse kortene i deres hånd ( fordi kortene i deres hænder ikke var involveret i forbrydelsen ), og bør holde deres notebook ark hemmelighed .
Spilleregler

Afspilning af spillet består af rullende terningen , udforske værelser , hvilket gør og afkræfter forslag og forsøge at opklare forbrydelsen . Miss Scarlet (rød ) spiller først ; Spillet fortsætter med uret. Rul terningen og flytte din token det antal pladser du rullet ; hvis det er relevant , kan du bruge en hemmelig passage . Findes hemmelige passager i hjørne værelser og normalt giver dig mulighed for at flytte til det modsatte hjørne . Efter flytning ind i et rum , komme med et forslag . Blandt forslagene er at flytte en mistænkt og våben token ind i det rum, du indtager , og sige " Jeg foreslår, at forbrydelsen blev begået i (Room ) , ved ( Suspect ) med den (våben) . " Hvis din token flyttes ind i et rum , kan du , på din næste tur, bruge det rum i dit forslag eller kaste terningen og flytte til et andet rum.

Forslag og Beskyldninger < br >

Efter et forslag er foretaget, skal de andre deltagere forsøge at modbevise påstanden . Forslag er modbevist , hvis nogen kan vise den person, der gjorde forslaget et kort , hun hedder ; hvis nogen har mere end ét kort at modbevise det forslag , han kun har til at vise et kort. Spillere holde styr på kort, de har set på deres bærbare ark. Forslag kan kun foretages én gang efter ind i et rum . For at gøre en ny forslag , skal du flytte til et andet værelse eller forlade lokalet i én omgang og genindtaste plads på den næste tur .

Hvis ingen kan modbevise dit forslag , kan du enten lave en anklage eller afslutte din tur . Du behøver ikke at komme med et forslag , før du foretager en anklage . Også, behøver du ikke at være i rum i dit anklage for at gøre anklagen , men du kan kun gøre en anklage under din tur. Sig " Jeg anklager ( Suspect ) for at have begået kriminalitet i (værelse ) med det ( Våben )" derefter kontrollere "fortroligt" eller " sagen " kuvert . Lad ikke de andre spillere se indholdet af konvolutten , medmindre du er korrekte. Hvis du er korrekte ( alle 3 kort skal matche din anklage ) , har du vundet spillet og skal placere 3 kort med forsiden opad på bordet for at vise dine modstandere. Hvis du er forkert , returnere de 3 kort til konvolutten uden at vise dem til de andre spillere . Du vil ikke længere flytte din token i løbet af spillet , kan ikke længere komme med forslag eller beskyldninger , og vil fortsat være at modsige forslag af andre spillere.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil