Forskellige måder at spille Risk

Risiko er en sjov, ofte stærkt konkurrencepræget spil for 2-6 spillere. Spillets grundregler kan ses kompliceret at første gang spillere , men erfarne spillere vil måske lære nogle nye variationer på spil, de allerede kender så godt . Spillets officielle regler varierer afhængigt af, hvornår udgave blev gjort, og hvor det blev sat ud (US eller UK) , og mange spillere også udvikle deres egne "hus" -regler. Nedenfor er nogle mulige spil varianter . Forskellige måder at starte spillet

Du kan håndtere alle de område kortene jævnt at tildele tilfældige områder til hver spiller. Hver spiller placerer mindst én hær på hvert område , og bruger eventuelle tiloversblevne hære til at befæste områder , som han vælger . Dette er en hurtigere måde at begynde . Du kan også skiftes til at hævde territorier; hver spiller hævder én territorium per tur og indtager det med en hær , indtil alle områder er blevet hævdet. Denne metode giver spillet til at begynde med strategi snarere end held.
Secret Missions

Nogle versioner af spillet tilbyde hemmelige missioner som en alternativ måde at vinde spillet. Denne variation er meget hurtigere end den traditionelle verdensherredømme version. I begyndelsen af spillet, når farverne er blevet tildelt , fjerne eventuelle mission kort, der svarer til en farve, som ikke bliver brugt. Så behandle hver spiller en mission kort. Spillere bør ikke afsløre deres missioner til hinanden. Hemmelige missioner kan dirigere spillerne at eliminere en spiller med hære af en bestemt farve, for at erobre en bestemt kombination af kontinenter eller blot at besætte 24 territorier. I nogle versioner , hvis en anden spiller fjerner dit mål afspiller, skifter din mission at forsøge at besætte 24 territorier. I andre tilfælde vil din mission betragtes som fuldstændig . Når en spiller har nået sin hemmelige mission , hun afslører hendes mission kort og vinder spillet. Sørg for at du angiver i starten af spillet , om missioner kan afsløres ved begyndelsen af ​​en tur, blev i slutningen af ​​tur, eller en omgang efter missionen fuldført.

Capitals

Dette er en anden alternativ måde at vinde, også meget hurtigere end verdensherredømmet. I begyndelsen af spillet, hver spiller vælger en kapital blandt sine territorier og afslører dette valg til sine medspillere . For at vinde , skal en spiller erobre og besætte enhver spillers hovedstad .
Risk Cards

Du kan vælge fra en bred vifte af variationer på mængden af ​​hære et sæt af risiko kort er værd. De grundlæggende regler om modtagelse af kortene er stadig forholdsvis standard; en spiller får et kort kun på sving , hvor han har erobret mindst ét ​​område. Spillere skal samle et sæt af tre kort med enten alle de samme symbol eller alle de forskellige symboler for at være i stand til at udveksle sættet for yderligere hære. Antallet af hære tildelte kan afgøres i henhold til den type sæt vendte i (4 hære for 3 artilleri , 6 for 3 infanteri , 8 for 3 kavaleri , eller 10 for én af hver) , eller kan øge i orden med hver ekstra sæt drejes i (4 for det første sæt drejes i 6 for den anden , og derefter 8, 10, 12, 15, 20, 25, 30). For at fremskynde spillet , øge disse på en endnu højere sats. Hvis du vil tilføje flere vanskeligheder eller usikkerhed , overveje at gøre antallet af hære falde efter 20 (4 , 6, 8 , 10, 15, 20 , 15, 10, 8 , 6, 4).
< br >

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil