Sådan spiller brætspillet Risk

Risiko er et brætspil , hvor hver spiller repræsenterer en nation forsøger at erobre verden. Det er turbaseret og spilles af 3-6 spillere. Ud over de almindelige regler , der er mange variationer ( se reference 1) , et par af de mest almindelige er en variation for en to -player spil og Secret Mission Risk , hvor spillerne vinde ved at opnå en hemmelig målsætning. Instruktioner
1

Forstå stykkerne. Risiko omfatter et spil bord med et kort over verden opdelt i provinser , samt tre typer af hærenheder : Infanteri (normalt en mand med en riffel ) , Cavalry (normalt en hest) , og artilleri (normalt en kanon ) . Formen af ​​stykkerne kan variere afhængigt af udgaven af spillet, men reglerne vil være den samme. De forskellige dele kan frit udveksles med hinanden på ethvert tidspunkt efter følgende kurs : Hej

1 Infantry = 1 " hær "
1 Calvary = 5 " hære "
1 Artillery = 10 " hære " ( se reference 2)

den anden store brik i standard spillet er risiko kortet. Risiko kort er opnået ved at erobre territorier , og kan handles i sæt til ekstra hære.
2

Vælg territorier. Ved starten af spillet, får hver spiller et antal startende hære afhængig af antallet af spillere: .

Tre spillere , 35 hære hver
For fire spillere , 30 hære hver < br . /> For fem spillere , 25 hære hver.
For seks spillere , 20 hære hver. ( se reference 2)

variationer , hvor det er muligt at spille med to spillere , men de almindelige regler kræver mindst tre.

Hver spiller kaster en terning med den højeste rulle går først. På skift , hver person fastlægger en hær på en ubeboet område af deres valg. Dette gøres indtil alle territorium er blevet hævdet .
3

Fordel startende hære. Når alle områder er blevet hævdet , kan spillerne distribuere deres resterende startende hære i deres egne territorier én ad gangen . De kan placere så mange eller så få hære i et bestemt område , som de vil, så længe mindst én hær forbliver i det område .
4

Award start turn hære. Ved starten af ​​hendes tur ( inklusive den første tur) , spilleren tæller antallet af områder, som han indtager og deler med tre , droppe enhver fraktion ( så hvis en spiller har 9 , 10 eller 11 områder , resultatet 3 er ) . Dette er antallet af ekstra hære vil han modtager på denne tur. Disse hære kan placeres umiddelbart i ethvert område spilleren besidder. Der er én undtagelse til denne regel : en spiller modtager altid mindst tre hære , selv om han kun har én territorium
5

Cash i kortene . . Hvis en spiller har et komplet sæt af de tre risikogrupper kort i hånden , kan hun handle dem i for ekstra hære nu. Hvis hun har fem eller flere kort , skal hun slå dem i starten af ​​hendes tur . Der er to måder at bygge et komplet sæt : en af ​​hver af en infanteri , Golgata, og artilleri -kort , eller et sæt af tre identiske kort. For eksempel tre infanteri kort. Antallet af hære afhænger af, hvor mange sæt der allerede er blevet handlet i , og efter følgende mønster : .

1. sæt modtager 4 hære
2. sæt modtager 6 hære
3. sæt modtager . 8 hære.
4th sæt modtager 10 hære.
5. sæt modtager 12 hære.
6. sæt modtager 15 hære. ( se reference 1)

Hver ekstra sæt over seks modtager yderligere fem hære. For eksempel er den syvende sæt modtager 20 .
6

Attack. Spillere kan starte så mange angreb som de vil på deres sving, og kan kun angribe områder der støder op til deres egne. Hackeren kan vælge at rulle mellem en og tre terninger , og forsvareren til at rulle enten en eller to. Den højeste angriberens dør er i forhold til den højeste forsvareren dør, og derefter den næste højeste hackerens dør til det næsthøjeste forsvareren dø. En ekstra die ignoreres (for eksempel hvis angriberen ruller tre og forsvareren ruller to , angriberen ignorerer hans laveste terning ) . En spiller kan ikke rulle flere terninger end hun har hære i et område .

Hvis angriberen vinder på begge terninger , så forsvareren taber to hære . Hvis forsvareren vinder på begge terninger , så angriberen mister to hære . Hvis angriber og forsvarer hver vinde på en terning , så de hver mister en hær.

Hackeren kan stoppe efter enhver runde . Ellers kampen er slut, når alle modstanderens to hære er gået tabt. Defenders ikke kan " trække " i midten af en kamp , og angriberne skal have mindst to hære i et område til at angribe en anden fra dette område , og de er forbudt fra nogensinde at forlade et område tom .
7 < p > bestyrke position . En spiller kan ende hendes tur ved at befæste sin position. Hun gør dette ved at flytte hære fra et enkelt område , hun styrer til et andet område , hun styrer . Hun kan kun gøre dette én gang på hendes tur , og det straks ender hendes tur.
8

Modtag en RISIKO kort. Hvis en spiller med succes har taget mindst én provins fra en anden spiller , så hun modtager en RISIKO kort. En spiller kan aldrig modtager mere end én RISIKO kort på en tur, uanset hvor mange områder , hun tager.
9.

Gå til næste spiller. Den næste spiller starter sin tur ved at gå tilbage til trin 3 .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil