Axis & Allieredes Board Spilleregler

Axis & Allies er en af ​​verdens dominans brætspil indstilles under Anden Verdenskrig. Mens mere kompleks end Risk, det drejer sig om de samme grundlæggende mål - at opbygge din hær og tage kontrol over flere og flere områder af kortet, indtil din modstander har ingen steder at løbe . Spillere

Så mange som fem kan spille Axis & Allies . Hver vælger en af ​​de store magter i den æra - USA , Storbritannien, Tyskland, Japan og Sovjetunionen . De første tre er de allierede , de to sidstnævnte Axis . En spiller vælger mere end ét land, hvis færre end fem spiller.

Hære

hære består af jord-, luft -og flådestyrker . Landstyrker består af infanterienheder , der er nemt at tilføje , men har mindst magt; antiluftskyts , som kan angribe kun flyvende fjender ; og pansrede divisioner , der er kraftfuld, men dyrt . Flådeenheder omfatter slagskibe , kraftfulde , men yderst kostbare ; ubåde , kun nyttig for bagholdsangreb ; hangarskibe , mest nyttige for udførelsen krigere ; og transportskibe , der bevæger dine soldater . Luftangreb kan udføres af krigere og bombefly . Fighters er svagere offensivt men bedre defensivt, mens bombefly er langt mere magtfulde i offensiven , men lav på forsvar. De kan ødelægge en fjende industri , men kan ikke modstå angreb. Alle enheder er placeret baseret på de nationale Reference liste pakket med spillet.
Krig

Roll to terninger for kampe. Resultatet er påvirket af den offensive rating af angriberen og den defensive vurdering for forsvareren . Højere -ratede forsvarere såsom infanteri har bedre odds imod angreb end lavere ratede dem som bombefly . Omvendt højere -rated angribere såsom slagskibe har bedre chancer end lavere ratede dem som krigere . Angribere ruller en terning for at begynde. Tallet repræsenterer muligheden for vellykkede angreb , afhængigt af offensiv enhed involveret. Nummeret skal være den samme eller lavere end angriberens vurdering at være vellykket. For eksempel kan et krigsskib har en 4 angreb rating, og hvis angriberen ruller en 4 eller mindre , angrebet lykkes. Forsvareren følger , i håb om at forsvare ved at rulle en række lig med eller højere end hans forsvar rating. Hvis hans infanteri er under angreb , er den eneste måde at redde det er at rulle en 1 , infanteriet forsvar rating.
Winning

For de allierede at vinde, de skal fange hovedstæderne i Tyskland og Japan. Aksemagterne skal fange to af de tre hovedstæder , der tilhører de allierede. Optagelse hovedstæder kræver at besejre alle hære forsvarende dem .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil