Retninger for Parcheesi

Den amerikanske spil Parcheesi efterligner den nationale spil i Indien, Pachisi , kendt for at have eksisteret i Indien siden det fjerde århundrede. Den amerikanske version af spillet holder en 1867 ophavsret, og de første udgaver af spillet blev skabt i 1870. Selvom forenklet , spillet meget ligner den spilles i Indien i århundreder. Grundlæggende

Ved hjælp af en spilleplade med et kors design, der indeholder 68 torve omkring sin omkreds , spillerne skiftes til at kaste to terninger og flytter deres brikker . Målet med spillet er at tage hver af dine brikker fra dit hjem cirkel eller " reden " omkring omkredsen af ​​brættet mod uret , skal du sikkerhedskopiere midterlinien af kvadrater op ved siden af ​​dit hjem cirkel og ind i midten af ​​brættet . Hver spiller vælger at være en udpeget farve og placerer de fire brikker i den farve på deres udgangspunkt cirkel eller "rede ". Din tur består af at kaste to terninger. Men at forlade hjemmet cirkel , skal du smide en fem på en af ​​terningerne begge terninger , eller terninger i alt fem. Hvis du ikke gør det, kan du flytte en af ​​dine brikker der allerede forladt hjemmet cirkel. Hvis du ikke har nogen stykker til at flytte og ikke smide en fem til at forlade reden , så mister du din tur .
Svingene

Når du ruller , kan du bruge tallene smidt på terningerne hver for sig og flytte to stykker eller alt dem og flytte ét stykke. Hvis du kaster en fem, skal du flytte et stykke fra hjemmet cirkel , hvis du har nogen stykker tilbage der . Hvis du smider det samme nummer på begge terninger , doubler, så modtager du en bonus tur og rulle igen. Rolling det samme nummer på begge terninger , når du ikke har nogen brikker tilbage på hjemmet cirkel giver dig bonus for at tælle tallene på bunden af terningerne til din tur så godt. Tolv farvede felter på brættet udpege sikre firkanter. På traditionelle amerikanske versioner af spillet , disse er blå. Sikre firkanter holde dig fra at blive fanget og sendt tilbage til dit hjem cirkel, når en modspiller lander på den samme firkant som dig. To brikker af samme farve på samme torv danner en blokade , der også kan holde dig fra at blive sendt tilbage til dit hjem cirkel. En modspiller som regel ikke kan lande på eller bestå en modspiller blokade . En anden regel om blokader hedder du kan ikke bruge en dobbelt for at flytte en blokade fra en firkant til en anden . Blokader kan overføres ved at modsætte spillere , hvis de ikke har anden mulighed for at flytte på grundlag af de tal, smidt i deres tur.
The Win

På brættet , når du har talt din vej rundt i hele omkredsen , og lige før du når dit udgangspunkt firkantet igen , finder du en række af kvadrater går op mellem de to perimeter linjer af pladser og ind i midten af ​​brættet. Dette betegner hjem strækning af spillet. Når du har nået dette område , dit spil brik stadig er sikkert . Du skal komme til centrum af brættet af en nøjagtig optælling til at gå ind i det. Du vinder spillet ved at flytte alle dine brikker ind i midten af ​​brættet på en præcis optælling før din modstander flytter alle sine der . Variationer af de regler der findes , og må ikke forveksles med de mere komplicerede traditionelle spil Pachisi . Men nogle af de Pachisi regler, såsom at spille spillet i teams , så de otte samlede spillebrikker begge spillere skal være i centrum for at vinde, finde deres vej ind i nogle moderne variationer. En anden variation , at efter en af ​​dine brikker ankommer i midten af ​​brættet , du tjene en ekstra 10 -space træk , som du udpeger til resterende brik , du har på bordet.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil