Regler for kinesisk Hop Roping

kinesisk sjippetov er et populært spil for skolebørn over hele verden, takket være til dels hvor billigt det er at spille og let det er at lære . Først spilles af børn i 7. århundrede Kina , spillet ligner en krydsning mellem hinke og traditionel sjippetov og har så mange variationer som børn kan drømme op . Grundlæggende

Traditionelt kinesisk sjippetov kræver tre spillere og en lang, elastisk reb bundet i en løkke. To af spillerne wrap elastik omkring deres ankler , og det tredje forsøg på at springe mellem , udenfor eller på rebet i et aftalt mønster.
Regler

den eneste ufravigelig regel af kinesisk sjippetov er, at jumper ikke kan gå glip af en del af mønster eller hoppe ud af eller på rebet ud af svinget. Hvis han gør , hans tur er slut.

Der er en bred vifte af hoppe mønstre for spillet. Nogle svarer med stavningen af et ord. For eksempel , i en version af spillet, hvert bogstav i ordet " Mississippi " giver en instruktion . Den "M " springe ind i midten af ​​rebet. På "Jeg" jord med en fod på hver side af ydersiden på rebet. På hver skiftevis " S " hop med begge fødder fra den ene side af ydersiden af ​​tovet til den anden, og "P" jord med hver fod på et reb.

En anden måde at spille er at gøre op et mønster før begyndelsen og har den ekstra udfordring i at huske rutine på stedet. For eksempel etablere et mønster af " i , ud , på , venstre side , højre side , på, i ud ", og derefter forsøge at gentage, at rutine uden at glemme den rækkefølge .

Mere vanskelige bevægelser kan også være medtaget, ligesom krydse rebet i et X med dine fødder. I et mønster kaldet "diamanter ", starte med at trække et reb over den anden med din fod , så strække den anden reb længde med din anden fod for at danne en diamant form . Derefter hoppe og slå til spin og står den modsatte retning uden at slippe af diamant mønster. Gentag dette så mange gange, som det tager at stave dit navn , en fuld mønster per brev , for eksempel.

En anden udfordrende mulighed er at bruge et mønster , men gøre afstanden mellem reb længder bredere eller mindre at gøre det vanskeligere at lande uden for eller inde i rebet. Løft højden af ​​reb med hver succesfuld runde til at gøre det vanskeligere for jumper indtil hun savner og en anden spiller tager en tur.
Alternativer

Hvis der kun er en eller to børn , simulere rebet ved at tegne to streger på jorden i stedet for , selv om dette ikke giver mulighed for at hæve " reb ". Du kan også bruge to stole i stedet for de to børn, der holder rebet.

Hvis du ikke har en traditionel elastisk tov , lave en ved at binde sammen elastikker . Det nummer, du skal bruge , afhænger af , hvor store elastikker er, men det burde være nok til at skabe en løkke, der er omkring 9 meter i omkreds . Sørg for, at improviseret reb er lang nok, så det ikke snap når viklet omkring anklerne børnenes holder den .

Snarere end at gøre op et mønster på forhånd, råber retninger, som du går. Børnene holder rebet kalder " i ", og lusen humle mellem tove ; de udvendige børn kalder " på ", og jumper lander med begge fødder på rebet. Det bliver sværere de hurtigere retninger kaldes .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil