Regler for kinesiske sjippetov spil

kinesisk sjippetov er et spil nydes af børn på legepladser og i gym klasser , der tester deres koordination, balance og hukommelse. Sjippetov er en løkke af stof -dækket elastisk , omkring halv tomme i diameter og nogle få meter lang. Det er udspændt mellem to spillere, mens en tredjedel ( eller flere) spiller skiftes til at hoppe på eller omkring den strakte reb . Opsætning

To spillere stå et par meter fra hinanden , mod hinanden. Springet rebet er sløjfet omkring hver spillers ankler og strakte stram til at oprette et rektangel , ca 12 inches lang, mellem spillernes fødder. En tredje spiller står til den side venter på at begynde at hoppe.
Spilleregler

Den tredje spiller skal nu hoppe i et mønster i , ud og i tovene , mens chanting bevægelser som hun går . Bevægelserne er nødt til at ske i en bestemt rækkefølge , og fodarbejde skal være præcise til at flytte til det næste niveau . Hver sekvens af bevægelser stigninger i længde og sværhedsgrad , efterhånden som spillet skrider frem
Bevægelser

Bevægelserne er som følger : . I ( hoppe med begge fødder i mellem de to tove ) , Out ( hoppe med begge fødder tilbage ud til den ene side af rebene ) , On ( hoppe med begge fødder og jord ene fod på hver af de parallelle tovværk) , udad ( hoppe med begge fødder i løbet af de to reb til den modsatte side , rydde alle tovværk) , Saddle Out ( hoppe og sprede benene, så fødderne er uden for tovene, men på modsatte sider ) , side ved side ( hoppe med begge fødder, så at kun én af de parallelle reb er mellem fødderne , derefter hurtigt hoppe og placere begge fødder på modsatte sider af den anden reb ) .
Sequence

Børn kan lave deres egne sekvenser og spille efter deres egne regler , skabe mere vanskelige sekvenser , da de går , men et fælles udgangspunkt sekvens er : IN, OUT, side om side, på, i Out
Miss
<. p> miss sker der, hvis en spiller ikke få en fod på begge tove under en "on" hoppe, eller på anden måde flubs et spring ved ikke at udfylde det korrekt ( springer begge fødder til siden , når de skal skrævende , for eksempel) , eller hvis en spiller udfører bevægelserne ud af den rigtige rækkefølge i den aftalte rækkefølge . Det er her en god hukommelse er nødvendig for at gå videre til højere niveauer. Nærved resulterer i en tabt tur og den næste spiller i linje får lov til at hoppe .
Stigende sværhedsgrad

spillet bliver mere udfordrende, når variationer tilsættes, såsom at hæve reb højere op kroppen til knæ, kalve , lår selv taljen. Et andet alternativ er at sløjfe rebet rundt bare én ankel hver bedrift spiller , hvilket skaber en meget lille firkantet område, som den tredje spiller skal springe .
En tredje udfordrende træk er på kryds og tværs hoppe hvor jumperen skal tilslutte indersiden af ​​foden på ydersiden af ​​hvert reb og trække det over det modsatte reb til at skabe et X , og derefter springe et forudbestemt antal gange krydser og uncrossing benene uden at miste rebet , og endelig hoppe klart af både reb og ud af rektanglet.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil