Sådan Vind Skak i Ti Flytter

Du kan vinde et spil skak i 10 træk , men det er ikke let. Det gennemsnitlige antal bevægelser per spil i turneringen niveau play er omkring 40 , så at vinde i 10 træk tager enten en stor forskel i dygtighed mellem dig og din modstander, eller en stor portion held , eller begge dele. Der er ingen måde at vinde i 10 træk , fordi du ikke altid kan forudsige din modstanders træk. Men et spil spilles på en turnering i Antwerpen, Belgien , i 1933 mellem George Alan Thomas og Emanuel Sapira viser én måde at vinde en omgang hurtigt. I dette spil , Thomas spillede hvid og tvang Sapira at indrømme nederlag i 10 træk . Instruktioner
1

Flyt din brik i E2 holdning til E4 position . Disse position betegnelser er baseret på at tildele et brev til hver kolonne af bestyrelsen , startende med "A" længst til venstre , og nummerering af rækker startende med række nummer "1" som rækken tættest på dig . Så du bevæger din bonde fra sin startposition i kolonnen femte fra venstre og den anden række til den fjerde række i samme kolonne . Som svar , din modstander flytter sin bonde fra C7 til og med C5.
2

Flyt din ridder fra G1 til F3 . Din modstander spejle dit træk , flytter sin ridder fra G8 til F6.
3

Flyt din anden ridder fra B1 til og med C3. Din modstander flytter en anden bonde , denne gang fra D7 til D5 .
4

Optag din modstanders brik ved at flytte din bonde på E4 diagonalt til D5 . Din modstander reagerer ved at erobre din bonde , der flytter sin ridder fra F6 til D5 til at gøre det .
5

Flyt din biskop fra F1 til B5 . Dette sætter din modstander i skak. Han reagerer ved at flytte sin biskop i fra sin konge for at beskytte det . Biskoppens træk er fra C8 til D7 .
6

Flyt din ridder tættere på modstanderens side af brættet , fra F3 til E5 . Din modstander flytter sin ridder fra D5 til C3 , erobre din anden ridder .
7.

Medbring din dronning i spil , flytte den ud fra D1 til F3 . Bemærk, at du har modstået fristelsen til at fange din modstanders ridder med en af ​​dine bønder. Din modstander truer din resterende ridder ved at flytte en bonde ud fra F7 til F6.
8

Ignorer trussel mod din ridder og fortsætte med at bevæge din dronning , denne gang op til H5. Dette sætter igen din modstander i skak. Han beskytter sin konge og samtidig truer din dronning ved at flytte en bonde en enkelt plads fra G7 til G6 .
9.

Fang bonde din modstander lige flyttet , ved at flytte din resterende ridder til G6 . Din modstander , bekymret over at blive sat i bås , flytter sin konge op til F7.
10

Flyt din resterende ridder tilbage til E5 . Din modstanderens konge er nu i check fra både din ridder og din dronning . Selvom du ikke har skakmat , vil en fornuftig modstander indrømme nederlag på dette tidspunkt, da hans konge er så overmandet . Dette er, hvad Sapira gjorde i 1933 , hvilket giver Thomas sejren .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil