Hvordan til at dræbe en brik i et spil skak

Skak er et brætspil spilles mellem to spillere. Den er bygget op af 64 kvadrater i skiftende farver. Hver spiller kontrollerer en " hær " af 16 stykker . Denne hær er kompromitteret af seks forskellige typer af stykker : en konge, en dronning , to biskopper , to råger , to riddere , og otte bønder. Hvert stykke er kontrolleret af en etableret regelsæt. Disse regler dikterer , hvilken retning og mængden af rum hvert stykke er juridisk i stand til at bevæge sig. Disse regler også, når et bestemt stykke kan " dræbe" eller "capture " en anden brik . Det stykke er fjernet fra brættet. Instruktioner
1

fjerne en modstanders brik ved hjælp af din konge ved at flytte et felt som helst retning til en firkant i øjeblikket besat af den modstående stykke . Derudover kongen kun kan fange en anden brik , hvis flytningen ikke forlader kongen sårbar. Når en konge er i en firkant , som overlader det sårbare over for opsamling, er det konge " markeret ". Dette kan blive tvunget på en konge af en modspiller med den rette placering af denne spillers brikker. En spiller kan aldrig gøre en bevægelse, der ville efterlade sin egen konge i "check "-status . En konge kan aldrig fange en anden konge .
2

Flyt din dronning vilkårligt antal pladser i nogen retning i en lige eller diagonal linje til en firkant besat af en af ​​fjendens brikker for at fjerne det. Ingen brik kan passere gennem en anden brik til at gøre en kill eller fange .
3

Dræb et stykke ved hjælp af din biskop ved at flytte en række rum diagonalt til en plads besat af en modstanders brik .

4

Fang et stykke med dit tårn ved at flytte den et vilkårligt antal pladser lodret eller vandret for en plads besat af en fjendtlig brik .
5.

Hop ridder i en " L "-form som helst retning , så længe træk består af to pladser i en lige linje og slutter med en firkant til siden. Hvis slutter pladsen er besat af en fjendtlig brik , bliver denne brik fanget . Ridderen er i stand til at " springe " over nogen brik at nå frem til den ønskede placering .
6

Flyt din bonde et rum diagonalt for at fange en fjende stykke . Dette skridt kan kun udføres, når en fjende er indtager en plads på rækken lige foran bonde og diagonalt støder op til det .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil