Ifølge ACF , turnering spil kræver, at du bruger et skakternet , der har skiftevis grøn og buff ( en lys gullig- beige farve) , to- tomme firkanter . Du bør placere bord, så at de grønne firkanter er i nederste højre hjørne . De brikker selv skal være runde , hvid og rød i farven og har en diameter på mellem en og en kvart og en og en halv inches . Alle brikker bør indtage grønne firkanter .
Flytning og Jumping
afspilleren ved hjælp af de røde brikker får det første skridt (du kan bestemme farve opgaver via en lodtrækning ) . Herefter vil spillerne skiftevis flytter deres brikker diagonalt frem , ét rum ad gangen. Hvis en modstanders brik er diagonalt mellem en af dine brikker og et åbent torv , kan du springe det stykke , og fjern den fra brættet . Derudover kan du sammenkæde flere spring, forudsat at der er åbne rum bag din modstanders brikker , og du forbliver bevæger diagonalt fremad .
Tidsbegrænsninger
Ifølge usacheckers.com under checker turneringer , skal hver spiller udføre mindst 30 bevægelser i timen . Når du har udfyldt de krævede 30 bevæger sig, kan du tilføje en anden time til dit spil ur. Hvis du ikke er i stand til at fuldføre 30 bevæger sig i den tildelte tid , vil du tabe spillet og din modstander vil automatisk blive erklæret som vinder . Dog vil andre tidsbegrænsninger at sikre, at det ikke sker. Disse omfatter et minuts grænse, når der kun er én måde , du kan hoppe en modstander , og en fem-minutters grænsen, når der er to eller flere måder, du kan hoppe en modstander .
Crowning
Når du med held flytte en brik hele vejen til crownhead eller den anden ende af bordet, skal din modstander tilføje et stykke på toppen til at betyde en krone. Når kronet , kan din brik bevæge sig og hoppe din modstanders brikker både diagonalt fremad og bagud .
Distractions
Ifølge usacheckers.com alle distraherende lyde , tegn og bevægelser er ulovlige og --- hvis vedholdende --- kan resultere i fortabelse . Hvis tilskuere er dem der skaber distraktioner , bør de blive bedt om at forlade lokalerne .
Hoteltilbud