Bedste træk for at spille Checkers

En af grundene brikker har udholdt så længe, ​​er at det er et meget simpelt spil at spille, og alligevel giver mulighed for en svimlende variation af strategier. Forestillingen om, at brikker indeholder et endeligt antal træk , der kan huskes og imødegås , er en misforståelse. Der er bogstaveligt talt ubegrænsede forskellige permutationer af , hvordan et spil kan spille ud. De bedste træk afhænge af en evne til at læse bestyrelsen præcist og forudse dine modstanderes træk så langt i forvejen som muligt. Geografi

Ligesom skak , er det bedst at tænke på brikker som en form for kamp, ​​med bestyrelsen som det område , der skal styres og værkerne som soldater, der fremmer og tilbagetog. Victory betyder kontrol de mest mængden af kvadrater mere effektivt end din modstander. I denne ligning er den vigtigste del af bestyrelsen er i centrum, der giver den bredeste vifte af bevægelser og dermed de fleste muligheder for dig at udnytte. Hjørnefelt og kanter betyde mere begrænsede bevægelser og færre muligheder : En modstander , som er indrammet i kan ofte gøre meget for at genvinde momentum i spillet
Time Frame

. Checkers har ingen officiel tidshorisont ud over udveksling af sving , men der er klare faser til spillet , der hjælper diktere de stærkeste træk. Den tidlige Spillet består af forberedelse, hvor du manøvrere dine brikker i forventning om dit valgte strategi . Det er præget af behovet for at vide, hvad du har i vente , og at forudse dig modstanders midler til at standse det. Den midt i spillet repræsenterer selve kampen , hvor du og din modstander kamp for dominans. Det er præget af behovet for grundig evaluering og en evne til at skifte taktik for at tilpasse sig uforudsete begivenheder . Den sene spil involverer dødbringende bevægelser : en spiller er dukket dominerende og skal stræbe efter at finde den dræbende slag , mens hans modstander leder efter en måde at komme sig. Det er generelt betragtes som den vigtigste fase i spillet .

Overvejelser

Checkers eksperter ofte deler brættet i diagonaler , som måler vej af en givet stykke i den ene eller anden retning. En lang diagonal , der tillader en brik for at flytte mange rum , før de kom til kanten af brættet er normalt en angrebsvektoren , ideel til offensive træk. Disse stykker med begrænset plads til at bevæge tjene en langt mere defensiv formål. Det er ingen fejl end en offensiv diagonal fra dit perspektiv, er en defensiv diagonal til din modstanders . Du kan bruge denne evaluering til at forudsige modstanderens bevægelser og få en vis forståelse for hans valgte strategi .

Overvejelser

listen over mulige træk er lige så uendelige i brikker som antallet af strategier , bevægelser , der tvinger din modstander til at handle normalt arbejde til din fordel . Checkers eksperter citere sådanne tiltag som afgørende for en vellykket kamp. Gennemsnitlige spillere vil simpelthen bide deres tid og vente, indtil den anden spiller laver en fejl . Gode ​​spillere søger at diktere tempoet i spillet, og ved at gøre modstanderen flytte for at beskytte et stykke eller en position på brættet , du tvinge ham ind i en defensiv , reaktionær sindstilstand .

Overvejelser

Når du har en fordel i form af antallet af brikker , er det fornuftigt at give mulighed for en- til -en- trade-offs . Nogle mener, at dette er dårlig sportsånd , men der er færre måder at vinde mere effektivt end at trykke på en fordel i marken tilstedeværelse. Hvert stykke elimineret reducerer din modstanders muligheder, og så længe du har mere end han gør , vil du altid være i stand til at diktere tempoet i spillet .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil