4. klasse Clustering talspil

Cluster estimering hjælper dreje komplekse matematiske problemer i enkle . Når undervise dine fjerde gradere om klynge estimering , kan du organisere et par spil til dine elever til at spille. Clustering nummer spil vil lære dem at løse de komplekse problemer i en sjov måde . Overtal dine elever og holde dem interesseret i spil ved at tildele små præmier , såsom blyanter eller notesblokke, til spillekonsoller vindere. Regneark

Print lange addition problemer, såsom " 17 +16 +21 +18 " eller " 32 +28 +33 +27 ", på et ark papir . Lav et eksemplar til hver elev og få hende anbringe papiret med forsiden nedad på hendes skrivebord . Når du siger, " Go", de studerende skal vendes papiret og forsøge at løse problemerne så hurtigt som muligt ved hjælp af klynge skøn. De skal runde tal ved den nærmeste 10 . For eksempel vil de ovennævnte problemer være " 20 +20 +20 +20 " eller " 30 +30 +30 +30 . " Den første barn til at afslutte regneark med alle de korrekte svar vinder spillet. Alternativt gøre det samme med multiplikation i stedet for tilsætning.
Gætte

Ring fire numre til dine elever og fortælle dem at gætte, hvad klyngen nummer er . Klyngen nummer er den bedste fælles nummer , der ender i nul , at tallene i problemet klynge omkring . For eksempel, hvis du råber , " 694 701 715 +69 , " det rigtige svar ville være 700 . Den første elev til at hæve sin hånd og fortælle dig det korrekte tal , vinder spillet . En anden idé er at give hver elev fem problemer. Hvis en elev besvarer hvert problem korrekt, tildele ham med en præmie.
Teams

Del eleverne i to hold for et team udfordring. Kalde et matematisk problem til hvert hold . De har et minut til at give dig det rigtige svar. Hvis de svare korrekt , tildele dem med et point. Holdet med flest point vinder spillet. Gøre spillet mere af en udfordring ved kun at give den studerende 30 sekunder til at komme med det rigtige svar , eller gøre matematiske problemer vanskeligere.

Hunts

Opret en matematisk skattejagt i dit klasseværelse til at hjælpe dine elever med klynge skøn. Skriv ned flere numre på små sedler og skjule dem rundt i lokalet. Kalde et problem som "99 +110 +95 +101 " til en studerende. At studerende har et minut til at finde svaret på problemet , hvilket er 400 (100 +100 +100 +100) . Hvis hun finder den, tildele hende med en lille præmie. For at få ekstra sjov , kan de studerende lave deres egne matematiske problemer og skjule svaret. De studerende vil læse problemet til en anden studerende, der skal finde svaret.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil