Sådan spiller Pløkker & Jokers

Pløkker og jokere er et brætspil , der bruger et sæt spillekort. Mens spillet kan gøres kommercielt , det er mere almindeligt for bestyrelserne at være hjemmelavede . Formålet med Pløkker og jokere er at flytte dine egne fem pinde til dit hjem spor, men også at hjælpe din partner i at nå det samme mål . Det første hold til at gøre dette vinder spillet. Reglerne for Pløkker og jokere tager ikke lang tid at plukke up.Things du har brug
Pegs og jokere boards
3 eller 4 dæk af spillekort med to jokere i hver.
Vis mere Instruktioner
1

Opdel jævnt nummererede spillerne i to hold . Antallet af spillere afhænger af, hvor mange sider, bestyrelsen har . Et firkantet bord for en fire -player spil , en sekskant er for en seks -player spil og en ottekant er for en otte -player spil .
2

Sidde ved den ene side af brættet med to modstandere på begge sider af dig .
3

Brug tre kortspil for spillet og omfatter seks jokere. Tilføje yderligere to jokere og et ekstra dæk til otte -player spil . Læg alle kortene i en bunke og shuffle.
4

Deal fem kort til alle der spiller og placere de resterende kort med billedsiden nedad og inden for rækkevidde af spillerne.
5

Kig på dine egne kort , men holde dine kort til dig selv .
6

Beslut hvem der skal gå først . Du kan behandle et kort til alle og se, hvem der har den højeste værdi. Turns er uret fra da af.
7.

Pick et kort op fra de vigtigste bunke på din tur , så du nu har seks kort . Spil en donkraft , dronning, konge eller es at forlade startområdet , hvor alle fem af dine pløkker begynder spillet , og derefter sætte dette kort i den anvendte kortet bunken. Hvis du ikke har en af ​​disse kort , sætte nogen af ​​dine kort ind i den brugte bunke uden at have en tur.
8

Flyt tilsvarende antal pladser med uret rundt på brættet , hvis du afhente en to, tre, fire, fem, seks, syv, otte, ni eller 10 i samme farve , når du har forladt startområdet . Hvis du får en knægt, dame eller konge igen , så kan du flytte en brik 10 pladser eller få en anden pind ud af startområdet . Aces flytte pinde kun ét rum.
9.

Spil en syv , og du kan opdele de syv pladser du kan flytte mellem dine pinde. For eksempel fem rum til et og to for en anden. Ved hjælp af en otte betyder at du skal bevæge sig baglæns otte pladser.
10

må ikke passere over eller lande på den samme plads som en af ​​dine andre pinde , da dette er et ulovligt træk . Passerer over en modstanders eller partnerens rum er fint.
11

Land på en modstanders pind at sende det tilbage til startområdet eller jord på partnerens at sende det til i stedet , som er nær målstregen til dine pinde.
12

Brug en joker , og du kan vælge en anden spillers pind til at lande på på noget tidspunkt i spillet. Du kan også bruge denne evne til at forlade startområdet .
13

Spil et af dine kort , hvis du har en, der kan foretage en lovlig flytning . Gør dette, selvom farten er en dårlig én. Hvis du ikke har et kort, der passer på denne beskrivelse , så kassere ethvert kort og afslutte din tur . Jokeren er den eneste undtagelse fra denne regel ; du aldrig behøver at spille din joker , indtil du vil.
14

Flyt ind i dit hjem spor, når du har gjort det tilbage rundt til din side af brættet . Hjemmet spor er de fem rum foran i stedet. Hvis du ruller , skal du bruge et tal højere end det beløb, der kræves for at nå slutningen af hjemmet spor, skal du flytte en anden brik eller spil fra hjemmet sporet for en lap rundt på brættet .
15

Play for din partner sidder tættest på din venstre , når alle dine brikker er i hjemmet sporet. Det vindende hold er det første til at have alle deres pinde i hjemmet sporet.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil