Vejledning til Kakuro

Kakuro er et puslespil , der har visse ligheder til Sudoku . Begge typer af gåder inddrage udfylde tomme kasser med tal 1-9 . Mens sudoku er strengt en omgang logik , Kakuro involverer både logik og matematik. I Kakuro , skal tallene i hver gruppe af kasser tilføje op til et bestemt beløb. Numrene trykt i nettet kaldes " spor ", og de repræsenterer de beløb . De clue bokse er delt af en diagonal linje . Antallet på toppen af ​​hver diagonal er summen for linjen af kasser løber tværs til sin ret . Tallet under diagonalen er summen for linjen af kasser , der kører under den. Du skal indtaste et tal mellem et og ni i hver kasse . Ingen tal kan anvendes mere end én gang i hvert svar . Instruktioner
1

Vælg et fingerpeg , hvis svaret indeholder kun to tomme kasser . Mens du kan begynde at løse overalt i nettet, er det normalt lettest at starte med et kort svar .
2

Beregn de mulige svar kombinationer , hvilket gør notater i margenerne i puslespillet eller på et stykke skrot papir. For eksempel, hvis spor er " 3 ", og der er to tomme kasser , den eneste mulige kombination Svaret er 1 og 2. . Hvis clue er "4 ", den eneste mulige svar er 1 og 3. . Svaret 2 og 2 ville ikke blive tilladt, fordi du ikke kan duplikere numre inden for et enkelt svar. Hvis clue er " 8 ", er der flere mulige svar kombinationer : . 1 og 7, 2 og 6 , og artikel 3 og 5 fotos 3

Skriv muligt svar kombinationer i gitteret. Brug en blyant og skrive let, som du vil blive slette snart. Fordi du endnu ikke ved, hvilken rækkefølge numrene vil gå i , skal du redegøre for alle muligheder. For eksempel, for en to -box tværs svar med et fingerpeg om " 3" opløsningen ( læst fra venstre til højre ) kan være en 1 efterfulgt af en 2 , eller det kunne være en 2 efterfulgt af 1 . For at holde styr af alle muligheder , skrive en 1 og en 2 i hver af de to svar bokse.
4

Eliminer muligheder , hvis det er muligt , ved at undersøge de krydsende spor. Hver kasse er en del af både en tværs og en ned svar. Vælg en af de pladser, hvor du blyantsrettelser i mulige løsninger. Hvis dit svar løber på tværs , se på den ned fingerpeg, der gælder for denne firkant. For eksempel sige, at du havde skrevet 1 og 3 muligheder i pladsen. Hvis down indgang er en to -box svar med en anelse af " 12 ", så antallet i hver kasse for ned Svaret må være på mindst 3 . ( Hvis det var mindre end 3, så den anden tal skulle være større end 9 , hvilket ikke er tilladt ) . Derfor skal svaret for din boks være 3. . Slet 1 og lade 3 som svaret.
5

Fortsæt løse ved at lede efter nemme spor og ved at arbejde off af de numre, du allerede har indtastes.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil