Sådan Design din egen Game System

De mange forskellige spil i verden er overvældende , men ligesom sprog , de alle har visse træk til fælles. Ligesom ethvert sprog har et sæt af grammatiske regler , der beskriver, hvordan man kan kombinere ord, så også hvert spil har regler for at manipulere dens komponenter. Nogle spil-systemer , ligesom skak , er stærkt optimeret og bruges til meget få lignende spiltyper . Andre, som rollespil , er langt mere åbne ended.Things du har brug
Notepad og blyanter ( valgfri , men anbefales)
Vis Flere Instruktioner
1

Beslut hvilken slags rum dit spil system vil arbejde med. Skak , for eksempel, bruger en 8x8 matrix af kvadrater ( selvom skak "system" omfatter enhver størrelse gitter ) . Krig spil ( tabletop eller computer) foregår på en slags kort. Tag, skjul - og-søg og atletiske sportsgrene finder sted i "rigtige" plads.
2

Lav en liste over de former for komponenterne dit spil system vil håndtere . Det er de ting , der vil blive manipuleret i spillet rummet , såsom mænd på et skakbræt , men de omfatter også ting som spillernes faktiske organer i atletisk spil ( eller deres avatarer i computerspil ) , udstyr og tokens , markører , baggrund objekter og så videre. Du behøver ikke at identificere hver eneste objekt ; blot fokusere for nu på den slags genstande . For eksempel, hvis du var at designe noget som skak , ville du ikke behøver at opfinde bønder og råger og riddere på dette stadium; du behøver kun at bemærke, at du vil have stykker, der har forskellige måder at bevæge sig på spillepladen .
3

Beslut dig for en tid struktur for dit spil system. Vil det blive turbaseret , og i så fald vil spillerne skiftevis vender, som i skak , eller vil de gøre deres sving samtidig, som i rock - papir -saks ? Bemærk, at selv real -time spil kan begrebsmæssigt opdeles i separate faser ( og generelt har at være, hvis de gennemføres som computersimulationer , selv om disse faser er usynlige for afspilleren) . På et minimum , vil de faser indeholde en afgørelse fase ( når spilleren foretager et valg ) og en handling fase ( når valget er udført og virkninger en ændring i spillet rummet) .
4

Devise regler for, hvordan de forskellige komponenter i dit spil system vil interagere . Dette er " grammatik " af dit system : Hvordan tingene opfører sig ? I et spil som skak , svarer det til at definere de gyldige træk for hvert stykke. I en mere kompleks simulation spil på en computer , kan det være intet mindre end at udtænke en hel fysikmotor . Nogle spil er afhængige af randomiserende , såsom terninger eller spinnere (eller tilfældige tal generatorer i computerspil ) for at hjælpe med at løse nogle af disse interaktioner.
5

Byg en simpel mock-up af dit spil model. Ofte kan dette gøres helt med blyant og papir , men for computerspil , du måske nødt til at skrive nogle test kode. Brug det mock-up til at køre et par simuleringer for at teste , hvordan dit spil system fungerer i forskellige scenarier. Du vil sandsynligvis opleve, at en mekanisme er uhåndterlig eller utilstrækkelig i nogle måde. Må ikke blive afskrækket, dette er en del af processen. Du har ofte bliver nødt til at gå tilbage til et tidligere trin og redesign komponenter. Det er ikke ualmindeligt at have til at gå tilbage og redo hele modellen fra bunden, men hver gang du gør det, du ved mere om, hvad der gør og ikke virker.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil