Hvordan man kan løse et nummereret magiske terning

En nummereret magisk terning er den tredimensionelle udgave af et magisk kvadrat . Sat op som en Rubiks terning , skal du rotere nummererede diske således at hver række og kolonne tilføje op til det magiske tal . Den mest almindelige magiske terning er en semi- perfekt orden tre puslespil, hvor hver side af terningen omfatter tre numre ved tre tal eller ni tal , pr ansigt. I modsætning til magiske firkanter , vil ikke hver diagonal linje tilføje op til det magiske tal i en semi- perfekt puslespil. En ordre tre magiske terning har 27 numre ( 1--27 ), hvor den ene er skjult inde i cube.Things du har brug clipart magiske kvadrat regneark
Magic terning
Blyant og papir eller lommeregner

Vis Flere Instruktioner
1

Øv løse to -dimensionelle magiske kvadrat regneark først at blive fortrolig med at udfylde i antal , således at alle rækker , søjler og diagonale linjer tilføje op til den samme totale . Med en 3- af - 3 magisk kvadrat , den centrale tal er altid 5 og det magiske tal ( eller summen af ​​hver række, kolonne og diagonal ) er 15.
2

Begynd at løse dine 3 -by -3 magiske terning ved at vide , at det magiske tal , summen af ​​hver række og kolonne , er 42. space diagonaler også tilføje op til 42. En plads diagonal er en tre- dimensionel diagonal , der går gennem midten af ​​terningen. For eksempel , en diagonal linje startende fra øverste højre tal på den øverste side af terningen , som går gennem den indvendige side af terningen, og slutter på den nederste ansigt i nederste venstre tal er et rum diagonal.Diagonal linier på hver af de seks flade sider af terningen ikke tilføje op til 42.
3

Arranger tal i betragtning , at nummeret inde i kuben , som du ikke kan se, er 14. Dette vil hjælpe dig med at afgøre, hvad hjørneelementerne numre skal være. For eksempel er antallet på øverste højre hjørne af en af ​​terningens sider føjet til det nederste venstre hjørne af det modsatte ansigt tilføjet til 14 skal være lig 42 , da summen af rumbaserede diagonaler lig det magiske tal . En anden måde at sætte dette er, at det øverste højre hjørne føjet til nederste venstre hjørne på den modsatte side bør tilføje op til 28. For eksempel, hvis det øverste højre hjørne 19 er , skal det nederste venstre nummer på den modsatte side være 9 , siden 19 + 9 + 14 = 42 .
4

Arranger hjørne tal, så at hver af terningens sider har tre lige nummererede hjørner og en ulige hjørne .
5

Arranger tal, så at den centrale antal hvert ansigt i den centrale antal den modsatte flade tilføjer op til 28 , og siden da føjet til usynlig nummer 14 , ville de tre tal i alt 42.
6

Kontroller, om hver række og kolonne på hver ansigt tilføjer op til 42. Hvis du har brug for at foretage yderligere justeringer , nedskrive værdierne af ansigter , der er tæt på løst ; dette vil hjælpe dig med at huske mulige løsninger efter skift numre rundt .
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil