Rules of Engagement i Wargames

Wargames , i ord Alan Emrich , lektor på Art Institute of California, er " forsøg på at simulere tidligere eller fremtidige begivenheder gennem kvantificering og love sandsynlighed. " Ligesom alle andre spil , de har brug for regler for at hjælpe dem til at fungere som et spil , og i tilfælde af Wargaming , reglerne for engagement , såsom enhed bevægelser på tværs af terræn , angrebsmuligheder , angreb og forsvar evne, er afgørende for dens succes. Overvejelser i udarbejdelsen krigsspil Regler

Wargames har et sæt af grundlæggende funktioner hvorfra man kan trække deres game-play , herunder et kort område , tællere til at repræsentere hver spillers enheder et sæt regler, der angiver, hvordan hver enhed kan flytte og engagere andre enheder og lejlighedsvis et diagram hvis spillet ikke bruger et liv - pointsystem. Et eksempel på regler for magtanvendelse i Wargames kunne tages fra skak --- hvor hvert stykke har en regel om , hvordan og hvor den kan bevæge sig på brættet. Også nogle stykker er kun tilladt at engagere endnu en brik på en bestemt måde , såsom bønder mod brikker diagonalt imod dem.
Område

Effektiv brug af kortet kan øge engagement muligheder , som kort indeholder ofte effekter, som giver mulighed for flere succesfulde og ødelæggende angreb --- såsom høj begrundelse for langtrækkende angreb og skovområder til beskyttelse. Formen på kortet er også vigtig for enhed bevægelse og angreb /forsvar planlægning. I det væsentlige, er kortet formodes at repræsentere realistiske terræn , som ikke tillader enheder at passere gennem faste genstande .
Typer enheder

Tællere kan repræsentere enheder af forskellig styrke og evne , eller de kan have lignende egenskaber, men bruger en chance system i stedet , såsom en sandsynlighed diagram . I begge tilfælde , stærke og hurtige enheder er mest nyttige på forkant med slaget, men kan sjældent overladt til sig selv --- de er mere effektive , samtidig beskyttet i en hær.
Enhed bevægelse over kort

En tæller bevægelse og angreb /forsvar optioner kan afhænge af, hvilken type enhed det er. Jord , luft-og sø -enheder er de mest almindelige i krigsspil , og de følger realistiske love. Ground og søenheder , for eksempel, kan ikke angribe luft enheder , medmindre de specialiserer sig i at bekæmpe sådanne enheder. Luft enheder ignorere alle terræn (jord) effekter. Kun søenheder er i stand til at navigere dybt vand.
Armor og Range

Enheder kan være let eller tungt pansrede --- førstnævnte ville have mere mobilitet end sidstnævnte , men ville sandsynligvis også have mindre angreb og forsvar evne. Rækkevidden er også vigtige --- enheder, der kun kan angribe på kortrækkende ofte gøre mere skade end langtrækkende enheder, men selvfølgelig nødt til at navigere på kortet område for at angribe.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil