Regler for Tile Rummy spil

israelske spil opfinder Ephraim Hertzano skabte flise rommy , også kendt som Rummikub , i 1940'erne , ifølge Rummy Royal . Spillet hurtigt vundet popularitet blandt amerikanske og europæiske aktører. Hertzano udgivet en bog af officielle regler i 1978 , som omfattede reglerne for tre varianter: Sabra , amerikanske og internationale . John McLeod hævder , at dagens & rsquo ; s kommercielle Rummikub sæt følger Sabra regler. Spillebrikker

Tile Rummy bruger 106 fliser, herunder to jokere , som er fliser bærer smiley ansigter. De resterende fliser er nummereret ( 1-13) og fordelt ligeligt i fire farver rød, gul , sort og blå . Hver flise matcher nøjagtigt et andet i farve og antal . Nummeret på flisen betegner dens pointværdi. Spillere holde deres fliser på stativer , indtil de kan sættes ned .
Begyndelse Play

Tile Rummy kræver mindst to spillere, ikke mere end fire . Placer fliser forsiden nedad i midten af ​​bordet og shuffle dem . Hver spiller trækker 14 brikker og placerer dem på en rist. Spillere skal hver tegne et mere flise fra puljen ; spilleren med det højest nummererede flise på denne lodtrækning spiller først. Fliserne derefter vende tilbage til puljen, der blandes igen. Spillet begynder og fortsætter med uret
Melding

Spillerne skiftes til at skabe og omarrangere & . Ldquo ; melding , & rdquo ; som er sæt (tre eller fire brikker med samme nummer ) og kører ( op til 13 fliser af samme farve i rækkefølge ) . Før en spiller kan omarrangere eksisterende melding , skal han skabe og spille sin egen meld . Rummy Royal siger, at dette første meld skal være en samlet værdi af 30 point . I dette tilfælde er jokeren bærer værdien af flisen , den erstatter.

Der er ingen grænse for antallet af melds en spiller kan oprette eller omarrangere i løbet af en tur, men John McLeod foreslår en frist på to minutter , med en tre - flise straf og tilbagesendelse af alle brikker til deres tidligere positioner, hvis en spiller overtræder grænsen. Hvis afspilleren ikke kan oprette en meld eller føje til melding allerede er i spil , skal hun trække en flise fra puljen.
Slutspillet

En hånd slutter, når en spilleren har med succes spillet alle brikkerne i sit rack. Denne spiller tjener en score svarende til de punkter, som stadig tilbageholdes i hænderne på sine modstandere. Modsatrettede spillere mister points efter fliserne tilbage i deres hænder. For eksempel Spiller 1 vinder hånden , Spiller 2 har 15 point, og Spiller 3 har 22 point . Spiller 1 tjener 37 (15 + 22) point ; Spiller 2 og Spiller 3 score & ndash; 15 og & ndash; 22 point hhv . Ved udgangen af hånden eventuelle jokere holdes har en værdi på 30 point . Spillet slutter, når en spiller optjener i alt 200 point.
Clipart

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil