Hvorfor er Stadier af Stjerner Vigtigt

? De stadier i livet for en stjerne er vigtige, fordi de giver oplysninger om, hvordan solsystemet fungerer. Stjerner aide i at måle afstande i rummet, fortolke opførsel af solen , dating galaksen og opdage større kræfter på spil i universet. Nogle stjerner selv opretholde konsistente egenskaber , hvilket gør dem endnu mere pålidelige informationskilder. The Life Cycle of Stars

stadier i livscyklus stjerner forklare stjernernes forvandling gennem tiden. Stjerner er født ud af skyer for nedværdigende interstellar gas og støv. De derefter begynde livet som enten sol -lignende stjerner eller store og kæmpestjerner . Sollignende stjerner bliver røde kæmpestjerner , mens store og kæmpestjerner bliver røde supergiants . I den næste fase røde kæmpestjerner dannes , efterfulgt af planetariske tåger og supernovaer . Planetary stjernetåger bliver hvidt , så sort dværge . Supernovaer bliver neutronstjerner og sorte huller .
Age of Galaxy

etape af en stjerne kan indikere en alder af galaksen er det indeholdt i . Den resterende udbud af brint som en stjerne indeholder , og hvordan den stjerne bruger det bestemmer dens levetid. Røde dværge har høj levetid og er den mest almindelige stjerne , fordi de bevare hydrogen godt i deres kerner. Omvendt supergiants er de største stjerner , der bruger op alle deres brint brændstof i et par millioner år. Stjerner , spin langsommere leve længere, men brænde mindre lyst , mens stjerner , spin hurtigere leve kortere varighed , men brænde lysere på grund af overdreven brændstofforbrug.
Vores Sun

stjerner giver også paralleller med solen , den vigtigste stjerne i vores solsystem. Stjerner der ligner solen angive en alder af solen gennem en fortolkning af deres egen brint reserver. Disse stjerner , herunder solen , har en levetid på omkring 10 milliarder år. Forståelse visse former for adfærd fra solen , såsom soludbrud kan endda forebygge mulige farer for mennesker på jorden. I øjeblikket er solen i sin hvilende fase , den næste fase er den rød kæmpestjerne fase , den sidste før det bliver en hvid dværg .
Universets acceleration

faser af stjerner oplyste universets udvidelse . Astronomer engang troede tyngdekraft var årsag til universet til at sætte farten ned. De havde brug for præcist at måle afstanden af stjernerne fra Jorden. Til sidst, de opdagede type supernova der opretholdt et konsistent forhold mellem lysstyrke og alder. Det er dannet af eksplosion af en hvid dværg , som har konsekvent masse og dermed konsistent peak lysstyrke. Som et resultat, astronomer brugt denne supernova som en standard lys eller benchmark, som at måle afstand i rummet. De opdagede universet blev faktisk accelererer , hvilket får universet til at være flad .