Stjerner der har livbærende Planeter

Næsten alle har set på himlen og spekulerede på om livet blandt stjernerne . Efter alt , er det en temmelig stor univers derude , så selv om chancerne er meget små , ​​odds er gode, at livet har udviklet sig andre steder. Beregning af odds er én ting , men faktisk at finde tegn på liv på planeter omkring andre stjerner er noget af en udfordring . Spørgsmålet er så vigtigt , dog, at der gøres en indsats for at løse udfordringen. Betingelser for Life

Det er svært for mennesker, der har udviklet sig i en vand -rige miljø inden for et bestemt temperaturområde , med sikkerhed at forudsige, hvordan livet kunne udvikle sig i andre miljøer , bygget på andre principper. Så søgen efter liv omkring andre stjerner er virkelig søgen efter liv ligner vores egen. Nogle af de kriterier, der er ting som : . En stabil stjerne med en rimelig procentdel af tunge grundstoffer , en planet med en bane og masse , der tillader eksistensen af ​​vand og tilstedeværelsen af ilt i planetens atmosfære

Søgning efter Planeter

1995 opdagede forskerne de første beviser for en extrasolar planet --- en planet kredser om en anden stjerne end Solen . I juli 2011 er der fundet mere end 560 exoplaneter . Alle disse opdagelser er blevet gjort ved indirekte målinger : Måling af ændringer i billedet eller position af stjernen. Disse metoder er nøjagtige, men de er begrænset til at afsløre relativt store planeter. Effekten af ​​jordlignende planeter på deres stjerner er for lille til at måle med disse metoder. Ikke desto mindre er det første skridt i at finde tegn på liv på andre planeter er at finde andre planeter.
Guldlok

I 2010 forskere offentliggjort de første " Guldlok " planet --- én med den helt rigtige egenskaber til at støtte eksistensen af ​​flydende vand. Der er en vis uenighed omkring opdagelsen , men selv hvis denne ene --- Gliese 581g --- viser sig at være unøjagtige, før eller senere en planet med de rigtige egenskaber vil blive fundet. Men det er kun opdagelsen af ​​en planet med mulighed for at have en lang historie af vand . Flere vil være behov for at finde beviser til støtte for tilstedeværelsen af ​​livet.
Sådan Finish Søg

Forskere har forsøgt at identificere undertegnelsen af ​​livet. Det er , hvordan vil tilstedeværelsen af ​​livets indflydelse på atmosfæren i en anden planet? Den mest oplagte signatur er tilstedeværelsen af ​​en meget ilt i atmosfæren. Ilt kan komme ind i en atmosfære på andre måder, men uden tilstedeværelse af livet at genopbygge det , hurtigt det bliver absorberet i mineraler. Måling atmosfæren omkring en planet millioner og milliarder af kilometer væk er en teknologisk udfordring . Det er på kanten af ​​de nuværende teknologiske muligheder , og NASA arbejder på at gøre det muligt.
Svar So Far
Masser af chancer for livet --- men det hasn ' t blevet discoverd endnu .

Hidtil ud af alle de milliarder af stjerner i universet, folk har tegn på liv på en planet omkring en stjerne. Den ene planet er Jorden og stjernen er vores sol. Selvom chancerne er gode, at tegn på liv i sidste ende vil blive fundet på planeter omkring andre stjerner , teknologien er ikke helt klar til for alvor at begynde at søge. Med dedikation til programmet , kan søgningen begynde for alvor i blot et par år.