Elementær Math Aktiviteter: Solar System

Matematik er afgørende for studiet af astronomi. Stirrede op på stjernerne , er det svært at forestille sig de massive vægte i vores solsystem og universet ud , bruge og sammenligne tal ; matematik kan være et nyttigt redskab i at konceptualisere vores plads i kosmos. Math projekter for børn i astronomi bør fokusere på at opnå de uddannelsesmæssige standarder for denne gruppe, baseret på alder passende statslige krav . Massachusetts State standarder er blandt de højeste i landet , selv om disse øvelser kan tilpasses dine specifikke tilstand, hvis det er nødvendigt. Eleverne bør udfordres på måder, der tillader dem at bruge deres kreativitet i praktiske, interessante måder ; matematiske projekter i astronomi råd denne mulighed. Grad 1: Lysets hastighed

ekstreme fysik er almindeligt observeret i studiet af astronomi. Idéen om, at hastigheden af ​​lyset har en endelig , observerbar værdi kan være nye for de studerende i denne aldersgruppe . For en øvelse i at fortælle tid , kan du bede eleverne til at fortolke tiden på et stykke legetøj ur; når de har givet det rigtige svar , flyt minutviseren fremad 8 minutter og bede om tid ændringen . Når de kommer op med det korrekte svar , kan du bruge denne lejlighed til at droppe dette interessante faktum om den tid, det tager for lyset fra solen at nå jorden : cirka 8 minutter. Beskrive, hvordan dette er på grund af den massive omfang af solsystemet og den store afstand mellem solen og vores planet. Ligeledes kan du bruge den samme tid -telling øvelse at forklare eleverne, at det tager kun 1,3 sekunder efter lys reflekteres fra månen for at nå jorden ; bruge et ur med en stor anden hånd for denne aktivitet. Påpeg den store forskel i rejsetider af lys, og forklare , at forskellen skyldes det faktum, at vi er meget tættere på månen end vi er til solen
Klasse 2 : . Solar System model

for en stor hands-on aktiviteter , der kan gøres i klasseværelset, har eleverne hjælpe dig med at opbygge en model, solsystem, der er skaleret præcist. Denne aktivitet vil kræve de studerende til at bruge standard måleenheder , såsom centimeter på en lineal , korrekt opstillet modellen system. For eksempel, hvis du bygger modellen i et klasseværelse , bør du skalere modellen, så afstanden mellem Solen og Pluto er den maksimale diagonal spændvidde af klasseværelset . Starter på dette punkt, instruere de studerende til at placere forskellige model planetariske organer baseret på passende skaleret afstande du har beregnet på forhånd
Grad 3 : . Planetary Sammenligning

Sammenlign masserne af planeter i solsystemet for en øvelse i fraktioner. For eksempel massen af ​​Jupiter er ca 32 gange større end massen af ​​jorden; fra dette, forklare eleverne , at jorden har en masse på 1/32nd der af Jupiter. Tager det til det næste niveau, solens masse er 10.000 gange større end Jupiter ; derfor , Jupiter er 1/10, 000. massen af ​​solen! Sammenligninger af denne art kan foretages mellem alle planeter i solsystemet ved hjælp af massen af ​​jorden som referencepunkt; hjælpe de studerende beregne enhedspriser fraktioner eller fraktioner med 1 i tælleren , for enkelhed. Denne øvelse vil hjælpe de studerende konceptualisere den relative masse af planeter i solsystemet
Grad 4 : . Multi- cifret Multiplikation

Har eleverne beregne deres vægt på andre planeter til at blive mere dygtige med multi -cifret multiplikation og division . For eksempel , for at beregne deres vægt på Jupiter , ville de nødt til at formere deres vægt i pounds på Jorden med 236 på grund af den stærkere tyngdekraft , som man ville opleve stående på Jupiters overflade . Tilsvarende bør eleverne dele deres vægt med 15 for at beregne deres vægt på Pluto, som har mindre tyngdekraft
Grade 5: . Volume
p Som studerende forbereder til afgangselev fra folkeskolen, statslige krav opfordre dem til at få erfaring beregne og konceptualisere mængder. En stor videnskab projekt for femte gradere ville være at beregne mængden af planeter og solen. Ikke alene vil denne aktivitet tilfredsstille kvalitet specifik statslige krav , ville det give børnene en interessant, praktisk indsigt i omfanget af planeter i vores solsystem. For eksempel er mængden af ​​Jupiter er mere end 1.300 gange større end mængden af ​​Jorden, og solens volumen er 1.000 gange større end Jupiters og 1.299.400 gange større end Jordens ! Disse skalaer er massiv og svært at forstå uden sammenlignelige , Jord -skala mængder for at måle op imod

Yderligere aktiviteter : . Densiteterne
p Som et supplement til lønklasse af planeter
5 aktiviteter , ville et stort projekt være at beregne tætheder af de forskellige planeter. Density er defineret som masse divideret med volumen ; eleverne kan øve beregne store tæthed fraktioner baseret på deres tidligere beregninger af volumen. Da massen af ​​hver planet, kan den studerende dividere denne værdi af planeten volumen til at beregne densiteten . Du kan finde nogle af resultaterne overraskende . For eksempel er Saturn meste består af lys gas og er derfor ikke en tæt planet ; faktisk densitet Saturn er så lav, at det ville flyde på vandet . Trods sin relativt mindre størrelse , Jorden er 8 gange tættere end Saturn.