Forskellene i Galileo & Copernicus

Galileo Galilei levede 1564-1642 Den italienske spillet en stor rolle i udviklingen af ​​moderne astronomi , bidrager direkte til astronomi og fysik. . Nicolaus Copernicus Polen levede mellem 1473 og 1543 . Den Pole bidrog til matematik og astronomi , hævder, at solen var stille i centrum af universet og at Jorden drejede rundt om den. Han mente også, at afstandene af planeter fra solen relateret til størrelsen af deres baner , der kom til at blive kendt som den heliocentriske opfattelse af universet . Kirkens Sammenstød

Galileo gjort opdagelser , der chokerede kirkens embedsmænd , der fører mange til at nægte at se gennem hans teleskop på grund af den overbevisning, at djævelen manipuleret teleskopet. Hans konflikter med kirken i sidste ende førte til kirken tvang ham til at afsværge og tilbringe resten af sit liv i husarrest . Kopernikus blev opmuntret mere ved kirken for at studere universet end Galileo havde været , selv om han var noget modløs fordi gejstligheden så hans teorier uenig med Bibelen . Kopernikus forsinket udgivelsen af ​​"On the Revolutions ", en seks- bogserie om astronomi. Den første bog af "On the Revolutions " forklarede Kopernikus ' mest betydningsfulde bidrag , det heliocentriske opfattelse af universet . Forsinkelsen skyldtes tidskrævende astronomiske observationer og matematiske beviser er nødvendige for at færdiggøre bogen. Kopernikus havde ikke så meget adgang til den samme kvalitet teleskop , at Galileo havde adgang til , men han bygge sin egen udendørs observatorium i 1513 .
Sun

Kopernikus sagde den retrograd bevægelse af planeter kommer fra en illusion skabt af Jordens bevægelse . Han nævnte, hvordan Jorden gør en daglig rotation , og en årlig revolution i dens centrum , og en årlig revolution af sin hældning . Alle disse gør solen ser ud som om det bevæger sig.

Modsætning Copernicus , Galileo var i stand til at studere solen direkte med sin kikkert . Han opdagede, at solpletter var på solen. Ved at kigge på solen, Galileo sidst gik blind. Galileo opdagede også solen drejet , hvilket gjorde Jordens rotation synes mindre overraskende. Hans opdagelser overtrådt opfattelse af kirken , at himlen aldrig ændret .
Moons

Galileo bemærket de fire klareste måner roterende omkring Jupiter. Denne opdagelse viste, at genstande kan rotere omkring større objekter , der roterede rundt endnu større objekter, som gendrevet et argument mod det kopernikanske System. Argumentet mod det kopernikanske System var, at hvis Jorden kredsede rundt om solen og månen kredsede rundt om Jorden , ville Jorden forlade Månen bag som det flyttes rundt dens bane . Den kendsgerning, at Venus havde faser gennemgås ligeledes den kopernikanske System.
Fysik

Galileo opdagede begrebet inerti , tanken om, at et objekt i en tilstand af bevægelse forbliver i bevægelse, indtil en ydre kraft virker på det. Galileo indså, at objekter i bevægelse stoppe deres bevægelse , fordi der er skjult friktionskraft handler på det. Copernicus mest fokuseret på astronomi og ikke udføre arbejde direkte på fysik .