Pendulum Eksperimenter

Pendulet har spillet en særdeles central rolle i fysik , sammenholdt med de skiftende teorier om planetbanekurve og gravitation. Faktisk har mange berømte videnskabsmænd , herunder Galileo , gjorde banebrydende opdagelser ved at observere penduler . En pendul består af et objekt , som regel en metalplade , som er fastgjort til en kæde og hængende fra et fast punkt , der , når det trækkes tilbage og derefter frigivet, svinger frit i en nedadgående buen ved tyngdekraften alene, og derefter svinger i en opadgående bue , når den når sit midtpunkt på grund af inerti. Eksperimentelle observationer Brug Penduler
p Hvis et pendul blev placeret i en friktionsfri tomrum det kunne fortsætte med at svinge for evigt , men ellers ville det med tiden langsomt og stoppe på grund af luftmodstanden . Som et resultat af dets evne til at bevæge emne næsten udelukkende af tyngdekraften , har pendulet længe været brugt som en enhed for tid at holde, selv om det siden er blevet erstattet af mere præcise atomure . Dens evne til at simulere virkningerne af tyngdekraften har betydet, at det har spillet en stor rolle i videnskaben om geodæsi .
Galileos Pendulum Eksperimenter

Det siges, at Galileo først observerede en pendul bevægelse , da han observerede svingende bronze lysekrone i domkirken i Pisa, Italien , og tilsyneladende brugt sin egen puls som en timer. Den berømte astronom gennemført en række eksperimenter med penduler og fra observere enheder ' bevægelse , hævdede, at swing et simpelt pendul er isochronus --- hvilket betyder, at pendulet svinger fra side til side med lige tidsintervaller --- forudsat at længde forbliver den samme. Dette gælder uanset hvor stor dens bue eller amplitude er. Han bemærkede også, at kvadratet af den periode af pendulet sving , hvilket er den tid, det tager for pendulet at gøre en fuld sving , varierer direkte med længden af ​​sin kæde .
Benjamin Robins ' Ballistic Pendulum Experiment

Benjamin Robins, en britisk matematiker og ingeniør , udtænkt et pendul eksperiment for at måle hastigheden af ​​projektiler og offentliggjort sit arbejde i " Principles of Gunnery ", udgivet i 1742 . at måle hastigheden af ​​en kugle , han affyrede en pistol på et pendul skive lavet af træ. Som pendulet flyttes, det trak et bånd gennem en sprække i pendulets montering, og længden af ​​båndet trækkes igennem er lig med længden af pendulet er svingende bue. Robins brugte længden af ​​swing bue til at beregne den lodrette afstand , hvorigennem pendul flyttes, og dermed nå frem til den kugle ændring i gravitationel potentiel energi .
Edward Sabines Pendulum Eksperimenter

Edward Sabine var en britisk videnskabsmand og soldat, der gjorde vigtige eksperimentelle observationer ved hjælp af et pendul om Jordens kugleformet facon . Sabine var medlem af John Ross ' ekspedition i 1818 at opdage Nordvestpassagen . På ruten gennemførte han eksperimenter ved hjælp af et pendul under sin tur, og han noteret ned variationer, som han observerede i den periode af vibrationer af pendulet på forskellige breddegrader. Disse oplysninger fremlagde dokumentation af Jordens magnetfelt og dets kugleformet facon .