Hvad Leder Motion af All Stars & Planeter

? Ser op på himlen, kan du nogle gange få øje på en planet, og på en klar nat kan du spotte stjerner . De synes at sidde helt stille , men i virkeligheden er de kredser og roterer ligesom Jorden. Siden begyndelsen af ​​alderen astronomi i det antikke Grækenland, har bevægelsen af ​​stjerner og planeter forvirret mennesker. Forstå videnskaben bag bevægelse kan føre til en bedre forståelse af ting som sæsoner. Historie

Før de teknologiske fremskridt i det 20. århundrede , folk bygger deres antagelser af bevægelsen af ​​planeter og stjerner på , hvad de kunne se. Hvis du blot kigge op på himlen, fremgår det, at stjernerne er stationære og at planeter undertiden bevæge sig lidt . For 1400 år , troede folk, at Jorden var centrum for den bevægelse, og at de planeter, stjerner og selv solen drejede rundt om jorden. Denne forestilling tegnede sig for den stigende og faldende af solen på det tidspunkt. Disse cyklusser blev beskrevet som cirkler , som blev anset af grækerne for at være den perfekte form .
En Shape Discovery

Science senere viste sig , at planeternes baner ikke var cirkulær ; i stedet , de var elliptisk. En ellipse er en aflang cirkel , som tegner sig for de skiftende afstande på visse stjerner og alle de planeter , når den ses fra Jorden. De misforståelser , der eksisterede på tidspunktet for denne opdagelse var , at bevægelsen af ​​stjerner var et resultat af Jordens rotation . Folk stadig troede, at de andre planeter og stjerner ikke spinde ligesom jorden
Newtons lov

Et af de vigtigste videnskabelige teorier - . Hvis ikke det vigtigste - til at forklare planeternes bevægelse kom fra Issac Newton. Newtons første lov siger, at der er en kraft , der styrer bevægelsen af ​​planeter og stjerner . Vi henviser til den kraft som tyngdekraften. Han beskriver endvidere , at den større mængde af objektet, jo stærkere tyngdekraften. Afstand spiller også en faktor , som er længere en planet er fra kilden, mindre tyngdekraften . Af denne grund , solen, som har den største masse i solsystemet, styrer planeternes baner , samt deres rotation . Ligeledes stjerner i Mælkevejen kredser om galaksens centrum .
Stjerner Move?

Stjerner kan synes som de sidder i en stationær position på himlen. Men især med konstellationer , stjerner vil lidt skifte placeringer. Dette er på grund af Jordens rotation . Da Jorden roterer rundt om solen , der forårsager årstidernes skiften , vil velkendte stjerner synes at have flyttet. Dette omtales som parallakse . Parallax hjælper til at måle afstand af objekter uden for vores solsystem , herunder stjerner . Stjernerne faktiske position ændrer sig ikke meget , fordi i modsætning til de planeter, de er ekstremt langt væk fra solen.