Hvad Asteroider er de mindste , største & Tættest på Jorden

? Asteroider er små , ​​klippefyldte genstande fundet i solsystemet . De varierer i sammensætning ; nogle er solid rock , mens andre er løst grupperet murbrokker og endnu andre er lavet af metal . Deres lave tyngdekraft generelt holder dem fra at danne i sfærer , som gør de mange sammenstød asteroider støder på. Nogle asteroider har deres egne små måner eller rejse med andre lignende mellemstore asteroider. Hvor kan Asteroider findes

Mange af solsystemets asteroider - ? Herunder alle de største kendte asteroider - kan findes kredser om Solen i asteroidebæltet , der ligger mellem Mars og Jupiter. De trojanske asteroider er en gruppe af asteroider , der deler Jupiters bane , men på forkant eller bag planeten. Asteroider , der kredser om solen inde i Mars ' bane kaldes nær- Jorden asteroider.
Mindste asteroide
p Der er ikke en bestemt asteroide kendt for at være de mindste. Ved hjælp af teleskoper har astronomer set asteroider , der er snesevis af meter på tværs . De nuværende teorier om asteroide formation siger, at de er levn fra solsystemets dannelse, og at de også er dannet af kollisioner mellem asteroiderne , opløsningen af ​​planeter eller sammenstød af måner af større planeter. Derfor er der utvivlsomt meget små asteroider kredser om solen, astronomerne har endnu at observere.
The Biggest asteroide

største asteroide er cirka 590 miles bred og kaldes Ceres . Det var opkaldt efter den romerske gudinde for korn ved Giuseppe Piazzi , der opdagede det i 1801 . Som den største asteroide , Ceres var også den første asteroide at blive opdaget. Ceres kredser om Solen i asteroidebæltet og er normalt 2,6 astronomiske enheder væk fra Jorden. Fordi Ceres er så stort, det er (sammen med andre store asteroider ) undertiden kaldes en dværg eller mindre planet . Ceres tager 4,6 år at kredse rundt om solen og roterer en gang hver 9,075 timer .
Asteroide tættest på Jorden

Ligesom de andre organer i solsystemet, asteroider variere i deres afstand fra Jorden , mens de kredser solen. Asteroider er plettet nærmer Jorden ved NASAs Near Earth Object Program flere gange om året . Det tætteste en asteroide har fået til Jorden uden en virkning var i 2004, hvor 100 -fods -dækkende 2004 FH bestået inden 26500 miles ( 3,4 Earth diametre) over overfladen af planeten. 2004 FH blev opdaget kun et par dage , før den passerede Jorden ; Astronomerne forudser , at objekter af samme størrelse kommer inden for den samme afstand fra Jorden hvert andet år uden at blive opdaget .
hoteltilbud