Comet Viewing Tips

Kometer menes at være nogle af de ældste objekter i vores solsystem. De er ofte benævnt " beskidte snebolde " på grund af deres blandede is og stenet sammensætning. Sjældne og spektakulære kometer , der passerer tæt på Jorden kan iagttages med det blotte øje , men at observere de mange mindre kometer , der passerer i en større afstand , er en egnet kikkert eller et teleskop kræves. Ikke alle Kometer Light Sky

Comets kommer i alle former og størrelser, og ikke alle af dem gør en spektakulær udseende. Når Halleys komet kom inden for 14 millioner miles fra Jorden i 1910 fremlagde den et spektakulært syn . Men når det returnerede i 1986 , det var markant mindre imponerende , da kometen passerede flere gange længere væk fra Jorden. Kometer menes at stamme i stort tal fra to regioner af solsystemet : kort - kometer stammer fra Kuiper bæltet , med en semi- storakse mindre end for Neptuns bane , og orbitale perioder mindre end 200 år ; og lang periode kometer stammer fra udkanten af ​​solsystemet, i en region kaldet Oort Cloud, som besidder orbitale perioder på over 200 år.
Forstå Komponenter i Kometer

Kometer er lav massefylde objekter, der er sammensat af en kombination af vand-is foruden mindre mængder af silikat materialer. Når kometer nærmer sig solen, den frosne is i deres sammensætning smelter og bliver til vanddamp. Dampen og støv løsne sig fra kometen og vandløb bag det, at blive synlig som kometens hale. Den lyse hoved kometen kaldes koma og kometens krop kaldes ofte komet kerne. De meteorsværme observeret hvert år resultat fra Jorden pløjede igennem murbrokkerne , der danner haler af kometer .
Lær Comet nomenklatur

Comet nomenklatur er ikke så kompliceret som det første kan forekomme. Først, de udpegede navne indeholder bogstaverne enten " C ", stående i lange periode kometer eller " P" står for short- kometer , efterfulgt af en skråstreg . Sjældent , "D ", som angiver en komet er forsvundet eller er "død " og " X", der angiver der har været tilstrækkelige beviser til at beregne en kometens bane , vil blive vist . Dernæst kommer det år kometens opdagelse , efterfulgt af et bogstav, der angiver den måned opdagelse. Breve løbe fra " A ", som angiver perioden fra 1. januar til 15, hele vejen til "Y ", som angiver perioden fra 16 til 31 December . Efter dette kommer rækkefølgen af ​​opdagelsen i løbet af halv- månedlige periode , så navn discover (r) . Hvis kometen opdages og indberettes inden den officielt annonceret , kan op til tre navne skal indgå i sin titel .
Få Egnet udstyr

For at se kometer , den første ting at overveje, er at bruge en god kikkert eller en anstændig teleskop . Et bredt synsfelt er bedst til lokalisering af kometer . For kikkert , er det bedst at have et par med en optisk værdi på mindst 7 af 50, der har et bredt synsfelt til lokalisering af kometer . En kikkert med en mere kraftfuld zoom kan bruges til at få et bedre overblik . Teleskoper med en kort refraktor linse måler 3 inches eller større , eller op til 4 inches til 6 inches i newtonske fremstillede teleskoper , giver både en kombination af fornuftig forstørrelse og et stort synsfelt til at følge kometer optimalt. I modsætning teleskoper med længere fokale nøgletal har generelt smallere synsfelter mindre egnet til at observere kometer .
Be Prepared

Den bedste måde at begynde at observere kometer er at få præcise oplysninger om , hvor og hvornår en komet vil være synlig . En række nyttige hjemmesider spore kometer , der passerer tæt på Jorden. (Se Resources. ) Vær opmærksom på, at himlen glød og nærliggende lys kan forstyrre observere kometer . For at minimere dette , så prøv at finde et passende mørkt område at observere kometer .