Hvad er nogle unikke Karakteristik af Saturn

? Saturn - den sjette planet fra solen - blev opdaget af Galileo i begyndelsen af ​​1600 . Siden opdagelsen , Saturn fortsætter med at fascinere astronomer fra hele verden . Den næststørste planet i solsystemet , er det så i modsætning til Jorden, som det undertiden omtales som " Jewel of the Solar System. " Ringe
Saturns ringe er lavet af is, sten og støv.

Saturn er den eneste planet i vores solsystem , der har ringe, der er synlige med et simpelt teleskop . Andre planeter , ligesom Uranus og Neptun , har også ringe, men de kræver en mere kraftfuld kikkert for at se dem. På trods af deres udseende , Saturns ringe er ikke fast, men faktisk består af sten , is og støv. Ringene er også meget tynde - trods mange kilometer bred, ringene er ofte ikke mere end én kilometer tykke
Time

Saturns bane er ekstremt langsom . . Et år på Saturn er det samme som 29 år på Jorden. Men på trods af sin langsomme bane , Saturn roterer ekstremt hurtigt - den gennemsnitlige dag på Saturn er lige under 11 Earth timer. Den hurtige rotation af Saturn måske også forklare, hvordan vindene kan nå hastigheder på over 1800 kilometer i timen (over 1100 mph ) .
Density

Selvom Saturn er den næststørste planet i solsystemet (med Jupiter er den største ) er det overraskende let . Dette skyldes, at planet er lavet næsten udelukkende af gas, primært helium. Det er umuligt at stå på overfladen af ​​Saturn, fordi der er næsten ingen overflade at stå på. I virkeligheden , Saturn er så let, det er den eneste planet i vores solsystem , der ville være i stand til at flyde i et badekar fyldt med vand.
Moons