Hvad er de vigtigste Stars of Orion og deres størrelser

? I den græske mytologi Orion er en jæger, der blev placeret blandt stjernerne . Astronomer har udforsket stjernebilledet Orion ekstensivt og opdagede en række stjerner i systemet, herunder et binært stjernesystem - dvs to stjerner tæt sammen, kredser hinanden . Nogle af de andre stjerner i konstellationen er langt større end vores sol og producere meget mere lys. Studere den konstellation vil tilføje til din forståelse af stjerner i almindelighed , og hvordan de er spredt i vores galakse . Alpha Orionis , Betelgeuse

Alpha Orionis , også kendt som Betelgeuse , er omkring 650 lysår væk (Et lysår er den afstand lyset rejser på et år - omkring 6000 milliarder miles . ) . Det er placeret i den venstre skulder af Orion . Dens tilsyneladende størrelsesklasse er .8 , hvilket gør det til det ottende klareste stjerne som synlig fra Jorden. Størrelsesklasseskalaen starter i negative tal , hvilket betyder en meget klar stjerne , og flytter til positive tal for lysdæmper stjerner . Jo højere tallet er, jo svagere stjernen. Betelgeuse er en rød super kæmpe , hvilket gør det til den største type stjerne . Et interessant faktum om Betelgeuse er, at det udvider og kontrakter . Når kontrakt , er det omkring 700 gange diameteren af ​​vores sol. Når udvidet , det er omkring 1.000 gange større i diameter end vores sol.
Beta Orionis , Rigel

Beta Orionis , også kendt som Rigel , er omkring 773 lysår væk. Rigel ligger i Orions højre fod. Rigel har en tilsyneladende størrelsesklasse på .12 , hvilket gør det den sjette klareste stjerne i Jordens himmel. Rigel er en blå super kæmpe , hvilket betyder at det er omkring 55.000 gange lysere end solen. Rigel har en lille blå stjerne ved siden af ​​det , hvilket gør systemet en binær stjerne. På grund af den tyngdefelt hver stjerne , kan de ikke adskilles , men snarere er fanget i hinandens områder , og de kredser om hinanden . Den følgesvend stjerne har en størrelsesorden på 6,7 , hvilket er et meget dim stjerne.
Gamma Orionis , Bellatrix

Gamma Orionis , også kendt som Bellatrix , er en 1,64 størrelsesorden stjerne omkring 300 lysår væk. Det er beliggende i Orions højre skulder og er en blå super kæmpe , omkring 4.000 gange lysere end vores sol. Det er også omkring 10 gange tungere end solen. Bellatrix er omgivet af en gas atmosfære , hvilket indikerer det skubbe sit materiale ud i rummet.
Delta Orionis , Mintaka

Delta Orionis , også kendt som Mintaka , ligger på Orions højre talje -området. Det er en 2,41 størrelsesorden stjerne , som er en afstand af 916 lysår væk. Mintaka er også en binær stjerne; følgesvend stjernens størrelse er 6.7. Mintaka er en anden blå gigant , hvilket betyder at det er langt større end vores sol.
Kappa Orionis , Saiph

Kappa Orionis , også kendt som Saiph , er en størrelsesorden 2,07 stjerne , som er en afstand på 720 lysår fra Jorden. Det ligger i Orions venstre fod. Saiph er også en blå super kæmpe . Ifølge " Science Daily Magazine, " blå super giganter er sjældne og har relativt korte livscyklus .