Galileo & NASA Information

Siden starten i 1958 , National Aeronautics and Space Administration står som et symbol på amerikansk videnskabelige og sonderende fremskridt og dygtighed. Oprettet blot et år efter Sovjetunionen gjorde Sputnik den første menneskeskabte objekt til at indtaste mellemrum , NASA landede en mand på månen kun 11 år senere. NASAs Galileo mission repræsenterede en anden afgørende skridt i udforskningen af ​​rummet . Galileo mission mål

Galileo Mission var en stor bestræbelse for NASA . Programmet bestod af to dele: Galileo Orbiter og Galileo -sonden. Målene for missionen var at analysere makeup af Jovian atmosfære ved hjælp af en atmosfærisk sonde , samt at undersøge sammensætningen af ​​de galilæiske måner med en Orbiter . Lanceret i oktober 1989 , missionen varede cirka 14 år med den officielle mission slutdato i september 2003. Det tog ubemandede rumfartøj bærer Orbiter og sonde mere end fem år at nå Jupiter i 1995.

Mission

i oktober 1989 Galileo mission begyndte, da en inertiel øverste trin ( IUS ) raket sprængt Galileo Probe og Orbiter ud af Jordens bane . Denne raket indstiller Galileo Probe og Orbiter på en VEEGA (Venus - Jord- Earth Gravity Assist ) bane. Den VEEGA bane anvendte tyngdekraften trækker Venus og Jorden for at give det nok momentum til at nå Jupiter. Galileo Orbiter studerede Jorden, Venus og Jordens måne før på vej mod Jupiter. Under VEEGA , NASA forskere var også i stand til at studere asteroiderne Gaspra og Ida. Missionen var den første til at opdage en satellit af en asteroide , hvilket var Idas måne, Dactyl . En anden udforskning af rummet først var, da Orbiter set fragmenter af en komet , Shoemaker - Levy 9 , påvirker en planet , Jupiter.
Probe

Selvom den tidligere videnskabelige udforskninger høstede megen information , er det sande mål med missionen var Jupiter og Galileiske måner . I december 1995 Galileo Probe adskilt fra Galileo Orbiter ; dette skete 147 dage før sondens indtræden i Jupiters atmosfære . Det var første gang en nedstigning sonde blev anvendt til at analysere Jovian atmosfære. Galileo Probe ind Jupiters atmosfære og tog målinger på de atmosfæriske makeup , vindhastighed , elektromagnetiske oplæsninger , temperaturer, sky mønstre og tryk. Galileo Probe analyserede synligt og infrarødt lys data. I løbet af sin afstamning, Jupiters intense tryk og temperaturer ødelagde sonden , men ikke før værdifulde oplysninger blev sendt tilbage til Jorden til analyse .

Orbiter

galilæiske måner er fire største måner Jupiter. De blev opdaget af astronomen Galileo i 1610 Galileo Orbiter tog en række målinger af Galileiske måner : . Io, Europa , Ganymedes og Callisto . Orbiter tog fysiske, gravitationelle , magnetiske og atmosfæriske målinger af disse måner. Galileo Orbiter undersøgte også makeup af Jovian atmosfære og ionosfæren . Denne mission med Orbiter varede omkring to år .
NASA

I 2003 besluttede NASA til med vilje at ødelægge Galileo Orbiter . Orbiter havde lige omkring løber tør for brændstof , og som vil gøre det ubrugeligt. Efter den overraskende opdagelse af en sandsynlig underjordisk ocean på månen Europa , var NASA ikke ønsker Orbiter at fordybe sig i og forurene dette hav . Så NASA sendte Orbiter på kollisionskurs med Jupiters atmosfære . NASA fået megen værdifuld information om Jupiter, de galilæiske måner , solsystemet , Jorden, Venus og Jordens måne . Galileo Mission var et værdifuldt projekt for NASA, der kommer lige før Mars Explorative Rover Mission, som blev lanceret i 2003.