Hvad er kendetegnene for Saturn

? Saturn, den sjette planet fra solen, er det kun til Jupiter i størrelse og masse. Saturn er en af ​​de klareste objekter på nattehimlen og er blevet observeret af mennesker siden forhistorisk tid. Den amerikanske rumfartsorganisation har sendt fire missioner at udforske Saturn : Pioneer 11 (1979) , Voyager 1 ( 1980) , Voyager 2 ( 1982) og Cassini - Huygens rumfartøj (2004) . Hver mission krævede forskere til at revidere , hvad de troede, de vidste om denne mystiske planet. Generelle Fakta
lysstyrke sollys på Saturn er kun 1 procent , at på Jorden

Saturn er 74565 miles i diameter og er 888740000 miles fra solen. . En dag på Saturn er 10 timer , 39,4 minutter lang , og planeten tager 29,46 jordiske år om at kredse om solen. Det har en orbital hældning på 2,488 grader, og en akse hældning på 26,73 grader. Saturns magnetfelt er 8.000 gange større end Jordens .
Ringe
Saturns inderste ring vises knudret eller flettet .

Saturns bedst kendte funktion er ringene , der omfatter planeten. Når menes at være to ringe , er det nu kendt for at være et komplekst system af tusindvis af ringe og udarbejde spiral konstruktioner primært af vand og is . De spænder 175 tusind miles , men er mindre end en kilometer tyk. Det menes, at de blev dannet ved to satellitter bryder sammen kun et par tusinde år siden, og at deres materiale er gradvist falder til planetens overflade . Det anslås, at 100 millioner år fra nu, vil ringene være væk .

Moons
Cassini - Huygens rumfartøj i seks år på Titan.

Seneste dokumentation har vist , at Saturn har mindst 62 måner i sin bane ; syv af dem er ganske stor . Den største, Titan , er større end planeten Merkur .
Sammensætning
Saturns kerne består af sten og is.

Saturn er ens i kemiske sammensætning til Jupiter. Det er omkring 75 procent brint og 25 procent helium med spor af metan , vand og ammoniak . Dens kerne menes at være lavet af sten og is , omgivet af et lag af flydende metallisk hydrogen . Planeten har ingen fast overflade. Det er den mindst tætte planet og er den eneste mindre tæt end vand ; hvis det kunne placeres i en gigantisk vandområde , vil det flyde.
Polar Vortex
Wind på Saturn blæser 1.100 miles i timen.

Saturns polar vortex var opdaget på 11 oktober 2006 , af Cassini - Huygens rumfartøj. Det blev fundet at være en massiv hvirvlende orkan -lignende funktion. Ligesom orkaner på Jorden , øjet er næsten fri af skyer ; Det er imidlertid meget større end nogen hurricane på jorden. Øjet alene er omkring 2.500 miles i diameter , mens på Jorden , øjet af en typisk orkan er omkring 2 til 3 miles i diameter.

Radio Emissioner
Cassini - Huygens rumfartøj opdaget radiobølger fra Saturn i april 2002.

Saturn har intense radioudsendelser , der vises meget ligesom auroras af Jordens nordlige og sydlige lys, med et fantastisk udvalg af variationer i frekvenser og tid.