Nærmeste Solar Systems

Begrebet interstellar rejse har fascineret næsten alle medlemmer af den menneskelige race, fra nysgerrige børn til lærde astronomer. Som i 2010 , har vi ikke mulighed for at besøge en af de nærmeste stjernesystemer , men de er tilbøjelige til at være den første stjernesystemer menneskeheden vil besøge ud over vores egen. Alpha Centauri System

Alpha Centauri , vores nærmeste solsystem , er kun synlig i den sydlige himmel , hvilket gør det umuligt at se fra steder længere mod nord end Florida. En af de vigtigste forskelle mellem Alpha Centauri og vores eget solsystem er, at Alpha Centauri -systemet består af tre stjerner. Dens første stjerne , Alpha Centauri A , er magen til vores egen stjerne Sol, mens Alpha Centauri B brænder med en mere appelsin nuance end vores sol. Den tredje stjerne i systemet er en lille rød dværg kaldet Alpha Centauri C. Forskere fra Den Europæiske Rumorganisation teoretisere, at jordlignende planeter kan kredser Alpha Centauri A , selv om teorien mangler hårde beviser fra 2010. Alpha Centauri systemet er det mest sandsynlige destination for menneskehedens første interstellare rejse . Men rumfart teknologi giver endnu ikke mulighed mennesker til at foretage denne 4,37 -light -års rejse i et enkelt liv.
Barnard Star

anden nærmeste solsystem til jorden er Barnard Star, opdaget af Edward Emerson Barnard i 1916. NASA har identificeret dette system, der er 6 lysår væk , som et primært mål for sin plads interferometry mission, som vil indsamle data om jord -størrelse orbital organer omkring stjernen. Nogle af disse organer findes i den beboelige zone for jordlignende planetariske miljøer , hvilket gør dem et interessant emne for yderligere undersøgelser. Kun 17 procent af størrelsen af ​​Sol, Barnard Star er en rød dværg stjerne og producerer betydeligt mindre mængder af energi end vores sol. Barnard Star omfatter også en langt større procentdel af tunge elementer end Sol, på grund af dens senere tidspunkt i stjernernes livscyklus.
Wolf 359

en afstand på ca 7,8 lysår , Wolf 359 er den tredje tættest solsystem til Jorden. Stjernen tager sit navn fra astronom Maximilian Franz Joseph Cornelius Wolf, som var en pioner inden for astrofotografering . Den svage stjerne er ikke synligt for det blotte øje, hvilket er hvorfor det forblev ukendt indtil Wolf opdagelse . Wolf 359 er et svagt brændende rød dværg , dimmest inden for en radius af vores egen sol 10 lysår . Daytime for en jord -lignende planet, der kredser Wolf 359 vil være omkring ti gange lysere end fuld måneskin på jorden. Wolf 359 er en opblussen stjerne , hvilket betyder, at den viser perioder med øget lysstyrke på tilsyneladende tilfældige intervaller . Forsøg fra Hubble Space Telescope for at finde kredser organer omkring Wolf 359 har undladt at vise enhver planet -lignende objekter. Desuden forskere mener, at livet er usandsynligt, at udvikle sig i regionen, på grund af det faktum, at Wolf 359 lys er alt for langt i den røde spektrum til at opretholde fotosyntesen .