Hvorfor er Constellations Nyttige for Kortlægning af Sky

? En konstellation er en gruppe af stjerner, der , når en linje trukket gennem hver stjerne i stjernebilledet , er en form dannet. Disse figurer blev givet navne afhængigt af, hvad formen syntes at ligne for tilskuere ; således , med mange konstellationer , er lidt fantasi kræves for at se sammenhængen . At give navne til konstellationer gjorde det lettere at spore de mønstre , de er foretaget i himlen, som de flyttede hele året. Sporing af Seasons

Ved at placere placeringen af ​​en konstellation på et bestemt tidspunkt af året, gamle samfund var i stand til at vide, hvornår man skal plante og hvornår der skal høstes . Brug konstellationer på denne måde gjort landbruget mere pålidelige, lette menneskets evne til at bevæge sig væk fra jæger - indsamling og mod landbrug. Det menes, at monumenter som Stonehenge i England , og selv pyramiderne i Egypten blev brugt på denne måde at forudsige de skiftende årstider afhængigt af, hvor en konstellation dukkede op i himlen.
Navigerer

Før fremkomsten af ​​globale positioneringssatellitterne , sejlere brugte en sekstant at finde deres placering på havet. Ved at måle vinklen mellem solen og horisonten , ville en sømand være i stand til præcist at bestemme sin position. Natten en navigator kan vælge en af 57 himmellegemer at bruge som en aide i at sætte skibets kurs . Ved at kende de konstellationer , kan han eller hun nemt finde og identificere den korrekte stjerne fra en himmel , der indeholder titusinder af stjerner .
Nye opdagelser

dag konstellationer kan bruges til nemt at identificere nye opdagelser i kosmos . Professionelle og amatørastronomer både vil vide med det samme som del af himlen til at træne deres instrumenter på blot ved at kende den konstellation , hvor enhver ny opdagelse er foretaget. De kan derefter bruge en stjerne i stjernebilledet at tjene som et vejskilt for præcist at lokalisere nye objekter . Dette er især vigtigt for kortlivede begivenheder, såsom Super Novae , eller til at identificere objekter i nærheden af ​​Jorden , såsom hidtil usete meteorer .
Navngivning

Johann Bayer introducerede den første navngivningskonvention for stjerner i 1603 . Denne klassifikation følger det græske alfabet med den klareste stjerne i en konstellation givet identifikationen Alpha, den anden Beta og så videre. I 1922 , Den Internationale Astronomiske Union standardiseret navngivning af himmellegemer , herunder konstellationer Men flere forskellige konventioner er i brug. Første set i Historia Coelestis Britannica i 1712 Flamsteed s Numbers tildeler et nummer til en stjerne , der repræsenterer sin ret opstigning.
Telling Tales

Når vores forfædre først grupperet stjerner sammen de gjorde det som et middel til at forstå verden omkring dem. De valgte billeder af dyr, såsom Scorpion , og mytiske væsener , ligesom Perseus , der fandtes i deres egne samfund og kortlagt dem mod de figurer dannet af stjerner på nattehimlen . De brugte billederne til at fortælle historier , tro , for eksempel, at de afbildede store slag mellem guder. Orion Hunter blev kastet i stjernerne ved hans sørgende kæreste Diana , efter at hun var blevet narret til at dræbe ham ved hendes bror Apollo. Før det skrevne ord , brug af konstellationer som story- telling enheder sikres, at tro er centrale for mange tidlige civilisationer blev videregivet til efterfølgende generationer .