Børns Science aktiviteter, der gør Teleskoper

Indarbejd en hjemmelavet teleskop ind i ethvert klasseværelse eller hjemme studie lektionsplan om astronomi og rum. Børn kan lære værdifulde lektioner om videnskab og teknologi er forbundet med at observere himmellegemer . Hvorvidt teleskop -projektet er lavet af simple husstand materialer eller kræver mere hjælp fra en voksen til at give en realistisk model , der er videnskabelige aktiviteter at gøre en teleskop egnet til enhver alder. Simple refraktor Telescope

Oprette et simpelt teleskop fra to konvergerende linser, et chartek , saks og lim . Få de konvergerende linser fra en plastik legetøj forstørrelsesglas (du bliver nødt til at knække håndtaget) . Børn vil gøre to rør fra mappen manila at passe linserne --- en lidt længere end det andet. De kan derefter lim linserne til den ene ende af hvert rør. Med én linse fungerer som okular , hjælpe børn montering ene rør inden i det andet . Da de to rør glide sammen , stemmebåndene længder af lange og korte rør kommer sammen for at lave et klart billede.
Stationære Telescope

Saml nogle billige læsebriller , et forstørrelsesglas , lommelygte og tape til at lave en arbejdsgruppe teleskop . At skabe teleskopets objektiv bør børn tape briller til en dør eller stol tilbage ( et okular skal stikker ) , så skinne lommelygten (som en stjernes lys) gennem denne linse . Har et barn holde et papir foran briller linsen for at finde omdrejningspunktet --- det punkt, hvor et billede er afspejlet. Et andet barn kan holde forstørrelsesglasset mellem briller og papiret, så billedet af lommelygten forstørres endnu mere.
Hubble-teleskopet Model

For at supplere en videnskab eller astronomi kursus, der undersøger den Hubble teleskopet , tillader børn at lave en model af det berømte rum- rejser teleskop ved hjælp af materiale som stumper af PVC-rør , dyvler , posterboard , sølv maling og små runde spejle. Give børnene et præcist billede af Hubble og lad dem klippe , lim og male en replika. En lærer eller forælder kan have brug for at forberede nogle af de materialer på forhånd ( såsom at skære dele af PVC-rør ) . Mens modellerne ikke kan bruges som egentlige teleskoper , vil børnene få en større forståelse for, hvordan de dele af Hubble arbejde sammen om at producere resultater.