Hvad gør Saturns ringe

? Gaskæmpen Saturn er kendt for ringene , der omgiver planeten. Ringene , hvoraf størstedelen er sammensat af milliarder af partikler af frosset vand , har bedt om utallige teorier siden deres første opdagelse . Origin

Forskere ved Saturns ringe alle dannet forskelligt. For eksempel er den ydre ring fremstillet af is fra måne Enceladus . Det er dog ukendt , da ringene dannes.
Historie

Astronom Galileo Galilei opdagede Saturns ringe i 1610 , tænker dem et par ekstra planeter efter Saturns bane. I 1659 , Christiaan Huygens identificeret dem som ringe, omend ringe, der var helt fast og flad .
Navngivning og bekendtgørelse

Saturns ringe blev navngivet i alfabetisk som de blev identificeret. Indefra og ud , de er bestilt D, C , B, A , F, G og E. Der er adskillige flere ringe lavet af is, men de er ikke blevet navngivet .
Struktur

ringene spredt ud for tusindvis af miles, men er kun omkring 30 meter tyk , ifølge NASA. Den største forskel i ringene kaldes Cassini division, opdaget af italiensk -fødte astronom Giovanni Cassini i 1676 .
Cassini Mission

NASA lancerede Cassini den okt . 15. , 1997 , for at studere Saturn, herunder dens ringe og måner. Cassini ankom den 30. juni 2004 og sluttede sin mission i juni 2008. En udvidelse mission til 2010 tilladt Cassini at observere planetens sæsoner under sit August 2009 Equinox .