Vigtigste fakta om Saturn

Når tidlige astronomer opdagede Saturn , fandt de en stor planet med ringe. Moderne forskning har ført til nogle chokerende fakta om en af ​​solsystemets største planeter. Afstand

naturlige menneskelige øje kan se Saturn, men vi kan ikke se dens ringe. Dens afstand fra solen varierer fra ca 840.000.000 til 941.000.000 miles, mens afstanden fra Jorden er omkring 93 millioner miles . Saturn roterer solen en gang i 29 år 167 dage , 6,7 timer.
Størrelse

Saturn er den næststørste planet i solsystemet . Ifølge NASA , den måler næsten 10 gange større end Jorden.

Atmosfære

Winds , magnetfelter , belysning, nordlys og gas bands har været spottet af satellitter i Saturns atmosfære. Atmosfæren består af hydrogen, helium og metan. Tyngdepåvirkning på Saturn er lidt højere end den er på Jorden.
Temperatur

På toppen af ​​Saturns atmosfære , temperaturen er minus 285 grader F. Men NASA rapporterer planeten ekskluderer omkring 2 ½ gange mere varme end den modtager.
Ringe

Saturn har syv tynde ringe lavet af bittesmå is partikler og klumper af is så stor som en lille bil. Hver af disse ringe er sammensat af tusindvis af krøller . Disse ringe tilt at forblive vinkelret på Saturns ækvator .

Moons

alt 31 måner er blevet opdaget i kredsløb Saturn. Den største af disse satellitter , Titan , er større end Merkur eller Pluto.