Oplysninger om planeten Neptun

Neptune er længst planet fra Solen nu , at Pluto , tidligere anerkendt som en planet , der er klassificeret som en " dværgplanet ". Neptun er den fjerde største planet i solsystemet , og det er så fjernt fra Jorden , at det ikke kan ses med det blotte øje. Neptuns opdagelse kom i midten af ​​1800-tallet, og de seneste observationer har vist, at de stærkeste vinde i solsystemet forekomme på Neptun. Størrelse

diameter Neptun er 30775 miles , hvilket gør det omkring fire gange så stor som Jorden. Planeten ligger på en gennemsnitlig afstand på 2795 millioner miles fra Solen. På sit tætteste , Neptun er 2770 millioner miles væk fra solen ; og ved dens fjerneste , det er 2819 millioner miles væk fra solen. Overfladearealet af Neptun er 2950 millioner kvadrat miles , hvilket gør det næsten 15 gange større end Jorden.
Time Frame

enorme afstand, Neptun er fra Solen midler at en forbløffende lang tid er nødvendig for at fuldføre en fuld omdrejning omkring det. Neptun er 164,79 jordiske år at gøre denne lange rejse , som udmønter sig i 60190 dage . Neptun spinder om sin egen akse en hel omgang i 16,11 timer , eller omkring to tredjedele af , hvad Jorden har brug for at gøre det. Neptun blev opdaget i 1846, da matematikere bemærket, at Uranus, den længst kendte planet dengang blev opfører uforudsigeligt i sin bane , hvilket betyder at det var muligvis blive påvirket af en større helhed . To personer , en englænder ved navn John Adams og en fransk matematik guru ved navn Urbain Le Verrier , forudsiges nøjagtigt hvor Neptun ville være. Johann Galle og hans assistent, Heinrich d'Arrest , fandt planeten hvor Leverrier beregninger sagde, at det ville være på September 23, 1846 ; både Leverrier og Adams fik lige æren for fund.
Geografi

Overfladen af Neptun på ingen måde ligner Jordens . Komprimerede gasser , sandsynligvis brint og helium blandes med vand, danner det første lag , som efterhånden giver vej til et tykkere flydende lag og derefter endelig stenkerne . Atmosfæren af Neptun består af skyer af frossen metan og eventuelt hydrogensulfid. Neptun har voldsomme vinde , der blæser så hårdt til 700 miles i timen. Skyerne giver Neptun et blåligt skær , når den ses gennem et teleskop .
Funktioner

af denne juni 2009 skriftligt har 11 satellitter, der kredser Neptun blevet opdaget. Triton er den største af disse, med en diameter af 1.681 miles. Det er nogle 220440 miles fra Neptun, og det er det koldeste sted i solsystemet med en temperatur på minus 390 grader F. Neptune, ligesom Saturn, Jupiter og Uranus, har ringe, der omkranser planeten. Men disse ringe, som tilsyneladende består af støvpartikler , er meget svag .
Ekspert Insight

Pluto er normalt den fjerneste af planeterne og dværgplaneter fra Sun, med undtagelse af en 20-årig span, der opstår hver 248 år . I løbet af denne tid, vil Pluto faktisk bevæger sig inde i Neptuns bane og fremme Neptune ind i rollen som den længst - væk planet. Dette skyldes, at den ovale karakter af Plutos bane , der bringer den i denne position .