Hvem opfandt det første Telescope

? Det første teleskop var en idé og en opfindelse , at både Hans Lippershey og Galileo Galilei havde direkte input i. Teleskopet har gjort store konsekvenser inden for astronomi og har udviklet sig meget siden sin oprettelse. Hans Lippershey

Holland , en mand ved navn Hans Lippershey først udviklet tanken om at bruge en linse i høj grad at forstørre objekter. Det skete i år 1608 .
Galileo Galilei

I Italien en mand ved navn Galileo Galilei derefter bruges denne opdagelse til at bygge det første teleskop , i 1609 . Nogle vil hævder, at selv om han brugte Lippershey opdagelse at opfinde teleskopet , Galileo var den, der gik den ekstra mile og faktisk opfundet det.
Astronomi

feltet astronomi blev stærkt fremført af opfindelsen af ​​Galileos teleskop , og enheden blev brugt til først se kratere på månen, Saturns ringe , fire måner af Jupiter samt solpletter på Solen.

Advancement

udviklingen af ​​teleskopet blev senere fremført af en række andre forskere, bl.a. Sir Issac Newton, James Short , Cherubin d' Orleans, JP Lemiere og Ignatio Porro . Mange af disse fremskridt omfattede bruge teleskop designs til at udvikle de første kikkert.
Forstørrelse

Galileos første teleskop var kun i stand til at se objekter i rummet på 30x forstørrelse. Den gennemsnitlige teleskop kan nu se genstande klart mellem 50x og 75x forstørrelse , og mere kraftfulde hjem teleskoper kan se objekter i rummet på et godt stykke over 600x forstørrelse.