Hvorfor er biodiversitet Højere på bunden af ​​havet end på virksomhedens Surface

? Verdenshavene kan støtte langt større biodiversitet end landmasser . Havene dækker over 70 procent af jordens overflade , og er ansvarlige for halvdelen af klodens globale primærproduktion , i henhold til Plymouth Marine Sciences partnerskab. Marwa Donia og Mark Hamann fra Ohio State University siger, havene indeholder mere end 300.000 dokumenterede planter og dyrearter og måske hundredtusinder endnu opdaget. Denne biodiversitet er imidlertid ikke jævnt fordelt i havene. Nogle områder har mere biodiversitet end andre, og for en række forskellige årsager. Ifølge MPA ( Marine Protected Areas ) News, synes havene til at huse forskellige biodiversitet "hotspots" med mange nær bunden af havene. Habitat Variety

bunden af ​​havet tilbyder større sorter af habitater end nær overfladen . Fødekæden i havet primært består af større dyr, der fodres på mindre dyr , ned til det mikroskopiske niveau . Det betyder små dyr har brug for steder at gemme og rovdyr har brug for steder at overfalde bytte for at bruge det element af overraskelse. Overfladen af havet er åben og tilbyder lidt i vejen for flugt efter bytte . Derfor fleste arter i havet hovedet til de dybder, hvor bedre levested er rigelig, ofte kun hænge ud nær overfladen under vandrende perioder. Bunden af havene består af vulkanske områder , bjerge, hydrotermiske væld , koralrev og kolde siver . Alle disse muligheder og andre i havets dyb hjælpe marine liv at stræbe .

Fødekilder

Da habitat er bedre i dybet af havet, så er maden for de fleste oceaner rovdyr , men det er ikke den eneste grund . Et af de mest unikke former for udbredt mad fundet på bunden af havet er store døde dyr . Disse døde dyr trækker havets beboere både store og små til at fodre på resterne . En anden unik fødekilde findes på bunden af ​​havet er kendt som marine sne. Marine sne består af rådnende materialer af animalsk og planter, der falder til havet gulv . Marine snefnug bliver større , da de falder gennem vandet og kan vokse flere centimeter før rammer havets gulv uger senere. Den kontinuerlige fald marine sne i høj grad bidrager til den biologiske mangfoldighed , der stræber på havets dybder.

Kystområder også vigtigt

Kystområderne er vigtige steder for planteskoler og grobund for mange marine liv arter. Kystområdet strækker sig fra højvande mærke på jord til kanten af kontinentalsoklen og består af lavvandede, næringsrige farvande. Som sådan kystområder tendens til at have langt større mangfoldighed end åbne områder af oceanerne . Næsten 75 procent af de fisk, der lever i verden kommer fra kystnære farvande , mens kystzonen tegner sig for 90 procent af havets marine arter .

Koralrev er afgørende

Når det kommer til biodiversitet, er vigtigere end koralrev ingen enkelt struktur findes i havene. Afgørende for havets økosystem og udpeget et hotspot biodiversitet, koralrev danner vigtige levesteder for livet i havet og fange en masse af marine sne , hvilket gør dem en næringsrig tiltrækning og et godt sted for marine planter til at stræbe efter .