Individuel Biologieksperimenter

Studiet af biologi nødvendiggør brugen af værktøjer til forskning og eksperimenter. Især når de forsøger at forstå den ekstraordinært lille , skal disse værktøjer give forskerne at se på et mikroskopisk niveau . Eksperimenter i retsmedicin og mikrobiologi giver vinduer i den utrolige kompleksitet verdener usynlige for det blotte øje. Retsmedicin

Politi og detektiver bruger mikroskopiske teknikker i deres undersøgelser , en disciplin der almindeligvis omtales som retsvidenskab . For eksempel kan en investigator studere strukturen af et hår fundet på et gerningssted at indsamle oplysninger om gerningsmanden , såsom hårfarve. Som et eksperiment , kan enkelt hår fra tre forskellige individer blive indsamlet og mærkede prøver A , B og C; studerende kan derefter forsøge at matche hårene ved at sammenligne prøven hår med " mistænktes " hår under et mikroskop.
Pond Micro- økologi

store mangfoldighed af mikroorganismer til stede i naturen er overvældende. Selv inden for en lille, lokal dam , er du garanteret at finde en jungle af mikroskopiske proportioner. Eleverne kan forsøge at identificere organismer , de finder i deres prøver , måske sammenligne og kontrasterende den økologiske mangfoldighed til stede i prøver , de tager fra vandet .
Petri Dish Kultur

Ved hjælp af en petriskål fyldt med en størknet næringsstof løsning , kan eleverne eksperimentere med den mystiske verden af bakterier , svampe og andre mikroorganismer . Encellede bakterier og svampesporer er generelt usynlig for det blotte øje ; imidlertid kan kolonier af disse organismer let ses , når de har fået lov til at vokse på en petriskål . For et videnskabeligt eksperiment , kan eleverne tage vatpind prøver fra omkring deres hus , skole eller samfund og sprede prøven på en petriskål . Også kendt som en podning , dette trin forurener petriskålen med uanset mikroorganismer var til stede på stedet prøven blev taget. Efter inkubering petriskålene i flere dage vil små kolonier af bakterier og svampe begynder at dukke op . De studerende skal ordentligt mærke hver petriskål med oprindelsen af prøven , der giver dem mulighed for at sammenligne mængden af vækst på hver og drage konklusioner om renholdelse af de forskellige steder. ( Materialet til dette eksperiment kan findes i afsnittet Ressourcer . )
Spider Web Study

Banematerialet bruges af edderkopper til at bygge reder og fange bytte er en utrolig bedrift af naturen. Ifølge en 2011 NOVA serien, kan edderkoppespind forlænges 140 procent af sin længde , før de bryder , og dens styrke er større end stål og kevlar - en stærk syntetisk fiber, der er anvendt til at styrke biler og både . Med sådanne mirakuløse egenskaber , mange forskere er interesseret i at studere kemi og mekanik edderkoppespind til industrielle applikationer . Spider webs kan nemt blive studeret i klasseværelset indstilling samt; ved høj effekt , vil de studerende være i stand til bedre at forstå det håndværk, der går ind i opbygningen af ​​et edderkoppespind .
hoteltilbud