Hvordan kan vi stole Vores Senses

? For mange århundreder har videnskabsfilosofien beskæftiget sig med meget vanskelige spørgsmål om, hvorvidt vores sanser " matche op" hvad der faktisk er "derude ". Det meste af tiden , nonphilosophical mennesker tager det på tro , at dette er sandt --- vi se og høre, hvad der er " derude. " Bevise, at dette er tilfældet, er et problem. Instruktioner
1

Oplev verden. Empirisme er tanken, at vi lærer gennem vores erfaringer , og disse erfaringer stammer udelukkende fra sanseindtryk . En empiriker kan sige : a) " Vi ved, at ud sanser " pick up "hvad er egentlig derude" ; eller b) " Vi bør handle " som om " det var tilfældet . "
2

Begynd med tro. Tanken om, at vi har noget valg end at handle "som om" vores sanser opfanger , hvad der virkelig derude dispenserer det ubelejligt problem at bevise dette. En utilitaristiske kan sige, at det ikke betyder noget , om vi virkelig fornemmer ting , eller er bare " hjerner i en krukke ," Kom impulser placeret ind i vores hjerner , der simulerer faktiske erfaringer . Vores lykke og levebrød afhænger af vores reagerer på og lære af det, vi opfatter . Hvorvidt vi er " hjerner i en krukke " er irrelevant .
3

Tænk indad . St. Augustine og Rene Descartes forsøgte at løse dette problem af eksistens på en lignende måde . Begge forfattere sagde, at vi kan være helt sikre på, at vi eksisterer , eftersom at benægte dette ville være at bekræfte det. Hvis jeg nægte, at jeg eksisterer, så denier skal eksistere . Vi ved derfor vi eksisterer med sikkerhed. Det betyder også, at den absolutte sandhed er reel og mulig . Da vi eksisterer, ved vi også, at vi er betinget og ikke-selv - nok . Derfor har vi ikke gøre os selv . Vi er afhængige af en objektivt eksisterende verden, der har bragt os ind i eksistens og næret os --- en verden, vi ikke skabe . Fra begrebet "jeg", disse to filosoffer udledes den objektive virkelighed af den ydre verden.
4

Tænk over, hvad virkeligheden ville være uden eksistensen af ​​vores sind. Immanuel Kant skrev i slutningen af ​​det 18. århundrede, at den ydre verden eksisterer, fordi vores sind indeholder kategorier, som " filter " oplevelse. Ting som rum og tid ikke er "derude ", men er produkter af vores sind. Rum og tid, og alt, hvad der følger af dem , der er " pålagt " på det kaos af sanseindtryk til at skabe stabile objekter. Dette synspunkt revolutionerede filosofi evigt.
5.

overveje den rolle, den menneskelige ego --- hvilket er det samme som viljen --- i at skabe den ydre verden. I det meget tidlige 19. århundrede, var den tyske skole epistemologi født som reaktion på Kant . Forfattere som Johann Fichte udviklede teorien , at "derude" er virkelig en funktion af det menneskelige sind. Vi kender det "derude" kun fordi det påvirker vores ego . I virkeligheden er " derude" er et produkt af den ego --- et ego stræber efter etisk opfyldelse. Den "derude" er egoet positing selv , ser vi ting, som os selv har oprettet. Da egoet er den samme overalt i alle mennesker, vores erfaring er ikke bare fra os selv --- det er ikke bare et subjektivt fantasi --- men er en intersubjektiv realitet. Vi er enige om, hvad der eksisterer, fordi vores kollektive ego har oplevet det.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil