Hvori bestod de vigtigste Rettens Yohkoh Rumfartøjer

? The Yohkoh rumfartøj blev brugt på en japansk mission. Det blev lanceret på August , 30 1991 og sluttede den 23. april 2004 rumfartøj var en japansk M -3- SII raket , der indeholdt et bredt bånd spektrometer , Bragg krystal spektrometer , hård røntgen teleskop og blød røntgen teleskop . Hovedformålet med missionen var at studere soludbrud . Aktiv Region Forbigående Brightenings

En af de første opdagelser fra Yohkoh rumfartøjet var at aktive regioner i solen er ikke statiske , men indeholder flarelike lysere . Dette er kendt som aktive region forbigående lysere , ARTB . Disse brightenings er ikke så intens som afbrændere og klassificeres som nonthermal , som de producerer langt mindre varme i forhold til opblussen. Det blev konstateret, at kan måles , hvor ofte ARTBs forekomme er korreleret med mængden af ​​røntgen flux i området, og dette røntgen flux bruge teleskoper snarere end radio -data.

Koronale masse Udbrud

En koronale masse udbrud opstår, når elektrisk ladede gas bryder fra den del af solen kaldes koronaen . Op til 10 milliarder tons gas frigives i rummet. Disse kan beskrives som en type af rummet storm og kan være meget ødelæggende . Disse gas partikler forstyrre det magnetiske felt af jorden og forårsage satellit funktionsfejl og strømafbrydelser . Den Yohkoh rumfartøj identificeret et S-formet struktur , der kaldes en sigmoid , der opstår på overfladen af solen før den koronale masse udbrud forekommer. Denne tidlige bekendtgørelse kan bruges af NASA, elselskaberne og telekommunikation til at tage skridt til at forhindre skader eller problemer.
Soludbrud

Yohkoh mission bestemt den årsager til soludbrud . Disse nødblus opstår på grund af en pludselig frigivelse af magnetisk energi. Disse partikler rammer overfladen af ​​solen og forårsage sol materiale at stige udad af overfladen , ved meget høje hastigheder. Det var et stort åbenbaring for hvordan Solen fungerer, og har skabt grundlag for mange nye opgaver og eksperimenter. Dette er en vigtig opdagelse inden for sol fysik .
Solar Winds clipart

Sammen med observationer og prøvetagning udført af Ulysses rumfartøj , en anden stor konstatering af Yohkoh involverede solvind . Solvinden ændringer som følge af eksplosioner på solens overflade ; dette påvirker også den magnetiske energi af solen, jorden og rum. Rumfartøjet formået at producere modeller på solvinden og hvordan man finder svage punkter i rummet , der kan blive påvirket af solvind , som også korrelerer til svage magnetiske områder. Derfor er yderligere rumfartøjer afprøve disse svage områder til at bestemme effektiviteten af ​​modellen.
Clipart