Livstegn fundet inde Rock Salt

Den 21. juli 2008 reporter Aaron Gronstal skrev i " Astrobiology Magazine " , at cellulosefibre blev fundet inde antikke stensalt . Cellulose er en almindelig fibre findes i mange planter og i nogle bakterier. Forskere Jack Griffith et al fra University of North Carolina, gjorde denne opdagelse i New Mexico saltaflejringer . Fibrene , kaldet cellulose , er meget velbevarede , da saltet forhindrede bakteriel forfald. Det var en interessant opdagelse , da det er yderst sjældent at finde cellulosefibre denne gamle . Alder af cellulosefibre

alder af cellulosefibrene skønnes at være 250 millioner år gammel . Dette blev opnået ved at studere de mikroskopiske fibre i vanddråberne fanget inden saltkrystaller . Salt forhindrer henfald af bakterier. Dette er grunden til, i oldtiden , før køling, folk ville bevare kød og fisk ved stærkt saltning dem . Saltopløsningen forhindrede henfald af fibrene , så når de opdages , var cellulose meget velbevarede .

Fund

Ifølge Mr.Gronstal , cellulosen er den ældste biologiske ekstremt lille sag , kaldet makromolekyler , der er blevet isoleret . Makromolekyler er klumper af biologiske molekyler . Cellulosen kom fra dybe underjordiske , så de naturlige virkninger af de elementer, såsom stråling ikke påvirke dem. Mikrofotografier viser en mat -lignende overflade , der består af sammenfiltrede fibre. På grund af den usædvanlige niveau af konservering , var forskerne i stand til at studere biokemi af fibrene udstrækning.
Betydning

Finde biologisk materiale denne gamle , men alligevel så velbevaret, er ud over sjældne. Først en alder af prøven placerer det som det ældste tegn på liv på Jorden. For det andet , bevarelse grund salt er også yderst sjælden . Det giver forskerne en meget god prøve til analyse.
Resultater

Mange teorier og spekulationer kom ud af dette fund . Det meste af spekulation omhandler liv på andre planeter, rettet mod Mars. Hvis salt var i stand til at bevare et eksemplar til denne lange , så måske på Mars den samme proces kan forekomme. Hvis salt blev opdaget på Mars ved en fremtidig sonderende NASA -mission , måske Mars salt kan være mikro- analyseres for tegn på det gamle liv.