Hvad er fordele at finde Fossiler

? Fossiler tilbyder et væld af viden til forskere. Faktisk fossiler er den vigtigste informationskilde for studiet af den menneskelige evolution . De tegner et billede af en tid, vi ellers ikke ville have kendt . Kort sagt, fossiler levere data frosset i tid . Denne information kan bruges til at regne ud, hvor kontinenterne var placeret på et bestemt tidspunkt i historien , eller når en bjergkæde blev dannet. Alder og Miljødata

bliver Fossiler bruges til dato sedimentbjergarter sekvenser. Deres blotte tilstedeværelse gør det muligt for forskerne at datere disse sekvenser i form af geologisk alder. Forskere kan også datere indholdet af fossiler med kulstof dating teknologi kulstof for at nå en mere præcis bestemmelse af alder . Fossiler kan også bruges til at fortælle, hvad de historiske miljøforhold var i et bestemt område. Dette gøres ved hjælp af evolutionsteorien at forudsige, hvad gamle organismer levede på baseret på, hvad deres afsides afkom forbruge i dag.
Jord dataflytningen

Opdagelsen af marine shell fossiler i højlandet omkring Port Phillip Bay i Victoria, Australien tillod forskerne at datere oprettelsen af ​​disse højlandet ved første dating fossiler . Forskerne vidste, at disse organismer kun levede i vandet marine habitater . Baseret på datoen for fossiler , kunne forskerne sikkert forudsige, at på det tidspunkt, hvor disse organismer omkom , det omgivende område var under vandet .
Ancient geografiske data

Sommetider forskere finder grupper af lignende fossiler i klipper på samme alder på adskilte kontinenter . Forskere skal derefter afgøre , hvordan disse organismer kunne have flyttet så store afstande . Det var ikke før teorien om pladetektonik blev opdaget i 1960'erne , at forskerne endelig forstået , at det var ikke de organismer, der flyttes, men snarere kontinenterne. Nu forskerne bruge disse spredte fossile grupper for at få en bedre idé om, hvordan kontinenterne flyttede gennem historien.
Data vedrørende Evolution

Ud af enhver videnskabelig dokumentation opdaget , fossiler giver mest støtte til evolutionsteorien . Uden fossiler , ville uddøde organismer er forsvundet sporløst . Fossiler giver også oplysninger om de vigtigste begivenheder i jordens historie , såsom livets oprindelse , masseudryddelser , de første hvirveldyr , oprindelsen af ​​flyvningen og den menneskelige evolution .
Clipart