1 Day Earth Science Projekter

Geologi, meteorologi , oceanografi og astronomi er de fire grundlæggende områder af Jordens videnskab. Earth videnskabsfolk undersøge årsagerne og virkningerne af vejr på vores planet , virkningen af menneskelige aktiviteter på miljøet, og de ​​arbejder på at udvikle nye former for energi og mineralressourcer . Nogle forskere studerer andre planeter og ydre rum. Hver af disse undersøgelser bidrager til at beskytte jorden og miljøet. Projekter Science vedrørende hjælp Jorden børnene lærer om deres planet . Fog Dannelse
vanddråber i den varme luft sammenføjning med kold luft er tåge .

Dette projekt vil demonstrere, hvordan vanddråber i luften kondenserer til at danne tåge . Fyld fjerdedel af en tom og rengøres sodavandsflaske med koldt vand. Fyld fjerdedel af en anden tom og rengøres sodavand flaske med varmt vand. Wedge en isterning - så det hviler stramt men ikke falder - i halsen på hver sodavandsflaske og observere , hvad der sker med vandet. Fog vil dannes i flasken med det varme vand , der beviser, at den varme , våd luft blandet med køligere luft forårsager kondens svarende til skiftende vejr . Luften i flasken med det kolde vand vil ikke ændre sig.
Vulkaner
Mount Saint Helens er en af ​​de mest berømte sammensatte vulkaner.

Dette projekt vil hjælpe lære hvordan sammensatte vulkaner dannes . At lave en model af en vulkan , placere fire eller fem isterninger i en bred mund krukke . Fyld krukke med vand. Fyld en babymad krukke med varmt vand og rør i fem dråber frugtfarve . Dæk babymad krukke med en kugle af ler . Punch to huller i ler og indsætte en forskåret 4 -tommer sugerør , så den når lige over leret. Placer babymad krukke i en ren , tom kvart -størrelse glas. Fjern isterningerne fra den første beholder og fylde krukke indeholdende babymad krukke med koldt vand. Inden for to eller tre minutter, vil det varme vand i babymad krukke stige over det kølige vand . Dette eksperiment viser, at densiteten af ​​varmt vand er mindre end densiteten af ​​koldere vand , der giver varmt vand mere energi og gør det muligt at bevæge sig hurtigere . Tilsvarende temperaturen af ​​magma påvirker den måde, den bevæger sig op en vulkan udluftning .
Drivhuseffekten
Forholdene i et drivhus ligner atmosfæren opvarmning af jorden.

Studerende kan arbejde i grupper for at udføre et eksperiment for at forstå virkningerne af et drivhus og relatere det til , hvad der sker i Jordens atmosfære . Hver gruppe arbejder med to små termometre, en glaskrukke og et ur. Placer termometre i direkte sollys i tre minutter og derefter registrere temperaturen på hver. Placér glassene over termometre. Få eleverne registrere temperaturen på hver termometer hver 10 minutter . Resultaterne vil vise, at den luft, der fanges i krukken ikke kan køle ned med resten af ​​luften i rummet . Svarende til krukken fældefangst den varme luft , det sollys, der opvarmer Jordens overflade , da det kommer ind i atmosfæren bliver fanget af gasser, en proces kendt som drivhuseffekten .
Tornado Demonstration

Genskab hvirvel af en tornado med to sodavandsflasker og vand .

Saml to rene 2 -liters sodavandsflasker, gaffatape , silikone tætning og vand for at vise, hvordan den hvirvel af en tornado fungerer. Bor huller gennem midten af ​​hver sodavand kasket flaske og tryk og forsegle hætterne sammen ved hjælp af silikone kalfatring ; ikke dækker hullerne med kalfatring . Lad kalfatring tørre helt. Fyld 1/2 af en sodavandsflaske med vand og skrue på den ene side af dækslerne. Skru den anden flaske på den anden hætte og derefter forsegle forbindelser med gaffatape . Stand flaskerne på et bord , så vandet er på toppen. Flyt den øverste flaske i en cirkulær bevægelse og se vandet spins og tragte ned . Den roterende bevægelse af vandet i flasken efterligner bevægelsen af ​​luft spinding i midten af ​​en tornado . Regn fejet ind i spinning luft omgiver hvirvel af tornadoen , og føjer til styrke og ødelæggelse potentiale.
Clipart