Hvorfor er Klassifikation Afgørende for Biologi

? Biologi er studiet af liv. Fordi livet på Jorden udviser en blændende vifte af mangfoldighed, mange emner i biologi er komplekse og ofte overlapper med den nært beslægtede videnskab kemi. Biologer bruger klassificering til at hjælpe med at organisere og få mening ud af , hvad de ser i naturen. Typer

Klassificering i biologi foregår på flere forskellige niveauer. Klassificeringen af ​​levende organismer i arter , familier, ordrer mv kaldes taksonomi . Biologer også klassificere celle komponenter på grundlag af deres egenskaber og funktioner, og molekyler som proteiner og lipider baseret på deres struktur og egenskaber.
Funktioner

Millioner af kendte arter findes på Jorden ; andre stadig venter på at blive fundet. Celler i levende organismer indeholder en mangfoldighed af strukturer og molekyler , der udfører en bred vifte af funktioner. For at kommunikere koncepter , biologer har brug for et ordforråd, der kan skelne mellem forskellige typer af organismer eller strukturer , så klassificeringen er afgørende for kommunikation i biologi .
Funktion

Klassifikation hjælper biologer få mening ud af komplekse systemer. Ved at gruppere arter i henhold til deres karakteristika og komponenter i henhold til deres egenskaber , kan biologerne begynde at belyse nogle af de principper eller forhold, der ligge til grund for disse karakteristika eller egenskaber , og dermed bedre forstå dem. Nyopdagede arter , for eksempel, er tildelt til taksonomiske grupper eller kategorier på en måde, der afspejler deres sandsynlige evolutionære historie .
Clipart